Inlägg från: Anonym (Tre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tre)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Jag anser att det är väldigt osexigt när en person haft sex med många. I dessa tider verkar det som att många tappat detta perspektiv. Att man är beredd att hålla lite på sig.

Vissa personer som träffats pratar om att dom vill byta säng/lägenhet eller hus för att dom inte vill flytta in eller sova i samma som personens ex bott eller sovit i. Att man vill ha något nytt tillsammans.

Men att man knullat med 10+ olika personer spelar inte så stor roll!?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!
  • Anonym (Tre)
    Fiona M skrev 2024-07-23 10:16:09 följande:

Så länge personen haft sex frivilligt och inte gör det i självskadesyfte så förstår jag inte vad andra har med det att göra.
    Sluta sitta och jämföra sexerfarenhetwr om det stör dig.

Det är min åsikt som jag diskuterar utifrån. Inte att det är en sanning. Mig stör det inte att andra har sex med många, men om min partner skulle haft det så skulle det störa mig.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2024-07-23 17:30:18 följande:
    Jag dissar den som ens ställer frågan då den personen lägger vikt vid något som är helt ointressant att veta. Känner man ett behov av att ställa frågan så är man sällan kapabel att se personen bakom svaret utan ser endast svaret som ett kvitto på det ena eller det andra. Jag är inte min sexuella historia. 

Fast du är din sexuella historia i allra högsta grad. Att bodycount är helt oväsentligt för dig betyder inte att det är en allmän sanning, tvärtom.

Jag tycker vi bryr oss för lite om antal sexuella kontakter. Det ska utforskas och levas ut lustar till höger och vänster med olika partners. Det fina och oskuldsfulla är som bortblåst.

• Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 01:09:28 följande:
    Eller så är det du som fokuserar på sånt som inte angår dig. Fråga dig själv istället varför du stör dig så mycket på just det. Varför inte ställa frågan om varför folk gillar att dansa, skratta, utöva en hobby eller gå på bio? Det är väl i minst lika hög grad väsentligt i så fall. Varför bryr du dig om andras antal sexuella kontakter? Och dessutom på ett fördömande sätt?
    Så det skulle inte spela någon roll för dig om din nya partner varit med i orgier med 10+ personer där alla är med varandra, i vandra och kladdar på varandra, partnerbyten, varit med 20st i din hemstad eller finns på Onlyfans etc? Du bryr dig inte alls?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (High) skrev 2024-07-24 13:02:34 följande:

Tror inte att antalet sexpartners är ett problem utan snarare att problemet är att du får veta det och känner dig utkonkurrerad på något sätt. Hur ska du bräcka 40 redan prövade kukar? Vissa längre, bredare, mer uthålligare än dig. Eller för tjejer - någon som varit lite mer tight och kanske lite mer sexig? 

Låter tufft. 

Dålig jämförelse, så känner inte jag alls. Om jag ska beskriva känslan, så lutar det mer åt att man får en maträtt som några redan ätit av. Den känslan beskriver mer hur jag känner. Ofräscht typ.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 13:32:21 följande:

Nä jag skulle inte det. För det första skulle jag aldrig ens fråga om det jag inte har att göra med, sexlivet är en privatsak. Om personen ifråga passar mig så bryr jag mig inte nånting (om jag av nån händelse skulle få veta). Vad jag däremot skulle reagera på är såna fördömanden från personer som har en åsikt om detta och som ser ner på folk för att dom lever och mår bra. En sån person/partner är inget för mig. 

Jag ställde en fråga till dig som gällde varför du tycker/känner/värderar det så här. Är det inget du vill svara på? Det har varit rätt många såna här inlägg på FL på senaste tiden och det skulle vara intressant att veta varför man gör en sexuell värdering på andra människor. 

Läs mitt inlägg #52 här över så förklarar jag känslan. Men jag respekterar att du och andra inte bryr er om hur många en partner haft sex med. Vi är olika.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 14:54:54 följande:

Okej, du gör en jämförelse med en maträtt som andra har ätit av. Men om du inte har nån vetskap ifall någon har smakat på den innan dig, är den godare/bättre då? Jag menar, om man gillar maträtten så behöver man väl bara äta och må bra. 

Det låter i mina öron som nån form av perfektionism, att hålla på och kolla och försöka hitta fel på maten. I slutändan är den ju aldrig värd att äta om man ska hålla på så. 

Jag provar en annan jämförelse. Skulle du kunna vara ihop med en nazist om personen ifråga aldrig pratade om det med dig?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 19:23:29 följande:

Jag fattar. Det är helt olika värderingar det handlar om. Och jag fattar mer än du tror, har själv levt med detta problem i ett antal år i min relation. Men tycker att man inte ska bli värderad som skräp för att man levt sitt liv och sedan blir ifrågasatt på idiotgrunder om varför och hur osv. Det går bort. Ingen ska få mig att skämmas för något jag har gjort, för att partnern har dålig självkänsla. Det är mitt liv. Och det är privat. 

Jag personligen kan inte se att det har något som helst att göra med dålig självkänsla. Men det kanske är skälet för vissa som tycker som jag.

Men jag förstår att man inte vill bli dömd för att man levt en smula gränslöst, eller vad vi ska kalla det, tidigare.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 21:32:45 följande:
    Det är inte ens gränslöst. Det är en handfull personer det handlar om. Men att efter decennier i normal parrelation plötsligt bli ifrågasatt dag efter dag och se dessa tendenser öka i samhället får mig att se rött. Det handlar så mycket om behov av kontroll över sin partners liv, osäkerhet, dålig självkänsla. Jag menar om man träffar någon man gillar, var inte så snabb att döma. Och om du vet med dig att du kommer döma, fråga inte. Eller lev ensam. 
    En handfull ser inte jag personligen som många. Men alla har ju sina preferenser, vilket är ganska svårt att ändra på. Man känner som man gör. Jag skulle tex inte heller tända på någon med rejäl övervikt, men det finns det ju andra som gör. Det går inte att ändra sina preferenser och känslor.

Jag har valt en partner som passar mig, vad andra väljer är upp till dom.
  • Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 08:19:50 följande:
    Otroligt usel motfråga i mitt tycke.

Går väl inte att jämföra någon som sprider kärlek, njutning och lycka med någon som är rasist och tycker folkmord av oliktänkande är en bra idé.

En nazist märks på hela personligheten och dessa åsikter kommer oftast rätt snabbt fram i dager så länge personen ifråga inte är stum och motparten inte kan teckenspråk...
    Märks av dagligen i vardagen.

Hur ska du i ditt dagliga liv märka av om en person legat med många eller inte?
    Jag har i alla fall inte stött på någon som titt som tätt i olika vardagliga sammanhang råkat häva ur sig gamla sexanekdoter eller sitta och mumla om antal parters osv.

Att däremot nazister/rasister/övriga inskränkta har jäkligt svårt att hålla sin unkna människosyn för sig själva är ju ingen nyhet...
    Det blir en usel motfråga om man tar denna parallell konkret, ordagrant och omsätter den praktiskt. Detta var bara en metafor för en sak som inte syns eller märks, men som spelar roll ändå för hur man känner inför en viss sak.

Jag tar en till: Du äter världens godaste burgare och får i efterhand reda på att den är gjord på hundkött. Det märktes inte, det spelar ingen roll när man äter den, den mättar lika bra. Men det känns ändå inte bra.
  • Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 10:25:24 följande:
    Jag är ledsen, men om burgaren var god, servise bra och priset ok skulle jag inte ha några problem att äta där igen.
    Halva Asien äter väl hund...

Enda sättet jag skulle få reda på att det är hund är väl om jag tycker den var supergod och frågar vad de haft i den.

Har aldrig och kommer heller aldrig att fråga någon hur många de legat med och jag har endast fått frågan 1 gång och det är 30 år sedan.
    Svarade inte även om jag inte legat med så värst många då och skulle inte svara idag heller om någon dejt skulle fråga.

Däremot skulle jag backa om dejten meddelar att han våldtagit och/eller slagit kvinnor, mördat andra män - inte olyckor, grovt kriminell, pågående narkotikamissbruk, alkoholist osv.
    Saker som riskerar att utsätta mig för både fysiskt och psykiskt lidande.

Om en dejt är lite met än vanilj kan jag förstå att man fiskar lite för att inte kära ned sig i någon som bara kan tänka sig missionären på lördagskvällen i mörkt sovrum.
    Men annars förstår jag inte problemet.
    Har dejtat människor med brokig bakgrund som om de levt samma liv när vi dejtade aldrig skulle vara intressanta att dejta, men det är här och nu som gäller och har man lämnat det gamla bakom sig hat jag inget problem med det - förutom det jag skrev om tidigare som tidigare big no.
    Du duckar allt som inte syns men som ändå spelar roll. Om du träffat världens bästa man och det visar sig att han frekvent haft sex med andra män eller tex 15-åriga tjejer som 40-åring?

Det är fullt lagligt, men skulle kunna påverka ditt sätt att se på honom?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-25 10:38:09 följande:
    Hur tar du reda på din dejts sexuella status? Frågar du rakt ut hur många hon legat med?

Nope, det är inte så att jag snokar besatt kring deras sexuella erfarenheter innan.

Men ofta har man lite koll redan innan om man tex känner personer som känner vederbörande. Eller så får man läsa lite mellan raderna när man hänger innan man blir ihop. Jag vet inte, men om jag för reda på att personen har haft många sexpartners så är det inte enligt mig till den personens fördel.

• Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 10:58:20 följande:
    Har inga problem med bisexuella män. Eller situationssexuella människor.

Om 40-åringen legat med en massa 15-åringar så skulle han troligen inte ens se åt mig som 50+.
    Och jag behöver lite tankemäsdig utmaning för att bli attraherad och det har jag svårt för att se att en sådan man skulle vara iför att vara ntressant att inleda en seriös relation med.
    Ligga är en annan femma!

Vill han byta är det troligen för att han vill ha barn eller så har han ev en hög med småbarn och totalt ointressant i mina ögon.
    Så mer en ålder/mognadsfråga än sexbiten.
    Jag kommer verkligen inte åt dig haha. Om det var en karl som är intresserad av dig som haft sex med många 15-åringar innan då? Eller om han haft sex med sina kusiner? Fullt lagligt, men ofräscht så det skriker om det.

Det skulle inte beröra dig?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-25 11:13:12 följande:
    Så du vet alltså inte?

Hur läser du mellan raderna?
    Jag kan såklart inte veta mer säkerhet. Det enda jag vet med säkerhet är att det för mig är ofräscht om jag får reda på att en tjej jag är intresserad av haft sex med många.
  • Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 12:21:35 följande:
    😎
    Vad någon pysslade med för 5-10 år sedan är irrelevant.
    Skulle det vara någon i min åldet som förra veckan låg med 10st 15-åringar så har vi inte samma sexuella preferenser och därmed ointressanta för varandra.

Och varför någon innan eller under de första dejterna skulle berätta att den legat med din kusin begriper jag inte.
    Då är det ju något fel på den personen.  Inte för att den legat med sin kusin utan för att man uppenbarligen inte har alla hästar hemma.

Om jag var tokkär och galet attraherad av personen och vi när vi lärt känna varandra tämligen väl och har ett förtroligt samtal där vi diskuterar saker vi varit med om - inte antal utan "äventyr" och han säger att han låg med sin kusin innan han och jag träffades skulle jag faktiskt mest garva.

Jag försökte iallafall. Men du är untouchable i denna fråga. Inget av dina partners historik, så länge det är lagligt, verkar kunna inkräkta på hur du ser på en person. 

Vi får helt enkelt leva med att vi har olika åsikter.. haha.

• Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 14:38:23 följande:
    Du är troligen en del yngre än mig och med ålder kommer faktiskt ett helt annat lugn och andra synsätt på saker som man blev upprörd över som ung.
    Även om jag diskuterar och argumenterar så är jag lugn. Precis som du. Jag vädrar bara en åsikt. Vissa håller med och andra inte. Har svårt att se att det skulle vara kopplat till ålder.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-25 11:38:27 följande:
    Men det är inte ofräscht så länge du inte vet?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-25 18:11:04 följande:
    Så då är det alltså bara i ditt huvud det sitter. 
    Ja, uppenbarligen.

Men du anser väl inte att din kille är dum i huvudet innan det uppdagas att han varit otrogen i 2år?
Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!