Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Man får väl tycka vad man vill men för mig är det viktigt att man inte dömer folk olika. 

Tex att det är ok för en själv att ha knullat runt men inte för ens partner, det känns jävligt ofräscht med den typen av åsikter.

Blir nyfiken på att läsa studien. Jag kan ju bara se till mig själv och att ha träffat många olika män har gjort att jag vet vad jag har och vet att gräset inte är grönare på andra sidan. Bekanta som haft mindre erfarenhet när de stadgat sig känns som att de är mindre säkra på att deras partner är "for life" än vad jag varit och lättare brutit upp efter sådär 10-15 år ihop.

• Anonym (123)
    Anonym (X) skrev 2024-07-23 13:37:59 följande:

Skulle aldrig vilja dejta någon som har legat med många. Att ha legat med många har en negativ påverkan på framtida förhållanden, särskilt för kvinnor. Dessutom känns det inte vidare fräscht. Tycker att det visar på dåligt omdöme och ett sunkigt beteende. Vad andra gör bryr jag mig inte om, men gäller det en eventuell partner som jag ska dela livet med så är det naturligtvis viktigt att göra rätt val.

Flera studier har visat att ett högre antal tidigare sexpartners kan leda till lägre relationstillfredsställelse i kommande förhållanden, det gäller både för män och kvinnor men mest för kvinnor. Det finns också en ökad sannolikhet för otrohet. För kvinnor är risken för skilsmässa större.

Teachman, J. (2003)
    - **Titel**: "Premarital Sex, Premarital Cohabitation, and the Risk of Subsequent Marital Dissolution Among Women"
    - **Studie**: Denna studie undersökte hur premarital sex och samboende påverkar risken för skilsmässa. Resultaten visade att kvinnor med flera tidigare sexpartners hade en högre risk för skilsmässa.
    - **Källa**: [Teachman 2003](academic.oup.com/sf/article-abstract/81/2/541/2234091)
     Paik, A. (2010)
    - **Titel**: "Adolescent Sexuality and Romantic Relationships: Effects on Young Adults' Sexual and Relationship Behaviors."
    - **Studie**: Denna forskning undersökte hur ungdomars sexuella erfarenheter påverkar deras framtida relationer. Fynden visade att både män och kvinnor med många tidigare sexpartners rapporterade lägre relationstillfredsställelse, men effekten var starkare för kvinnor.
    Och så vidare. Så nej, skulle aldrig dejta en som har legat runt. Det går bort helt. Totalt avtändande.
    Dina länkar går till helt andra studier.
Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!