• Lönnsirap

Arg

Anonym (Ja) skrev 2024-07-24 10:15:12 följande:

Ts, jag är ledsen att säga det men jag känner igen mönstret. Jag skulle säga att det kan vara läge att dra sig ur relationen för antagligen kommer inget att bli bättre. Han säger själv att ni ska göra slut så snälla ta chansen! Du ska inte hjälpa honom med bostad däremot, det får han fixa själv, men ut ska han.

Aggressioner över småsaker, skuldbelägga dig för det, trycka ner dig genom att skoja om andra kvinnor, skuldbelägga dig igen när du har normala reaktioner och är ledsen. Nej ts. Det finns bra män där ute!

+1

Visst finns det tillfällen då man ska be om ursäkt och släta över. Men när den andra har svårt att se sin del och dessutom tar upp separation flera gånger är det dags att börja ge upp.

På något sätt behöver man som person faktiskt hantera sig själv och sina tillkortakommanden, och inte fan kan jag rekommendera en annan människa att svälja skit, tacka och ta emot och "ha husfrid".

Nä, man kan absolut släppa saker, det behöver man i en relation, men om någon håller på och pratar om att bryta upp så får man faktiskt som partner "passa på".

För det finns relationer där man faktiskt har konstruktiva konflikter, och där man respekterar den andre.
  • Lönnsirap

Nä, hur nån annan beter sig kan knappast vara ditt fel och visst kan man stundtals i en relation blanda ihop detta..... Men ÄR det så att den andre är en idiot, så är det dags att faktiskt planera för något annat, inte att be om ursäkt, att orka mer och att stå ut.

Jag tycker ofta man hör folk berätta om droppen som får bägaren att rinna över, och rent krasst så är hösten en tid då många separerar....

Din partner kan ju skärpa till sig, eller inte och han lär ju knappast kunna se sitt problem om du ber om ursäkt... Så alternativet att faktiskt säga emot är tämligen rimligt.

Svar på tråden Arg