BF april 2025
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
Berätta gärna lite om din historia ❤️
Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰
Är det någon annan som mår relativt bra? När jag var gravid med dottern (8 år sedan) så mådde jag så otroooooligt illa, överkänslig för dofter, så trött att jag somnade överallt osv. Det var riktigt påfrestande. Jag trodde att det skulle bli liknande denna gång även om jag vet att alla graviditeter är olika men jag mår oförskämt bra och det gör mig orolig.
Visst jag har symptomer så som att magen svullnar upp på kvällarna, kissar mer eller mindre hela tiden osv. Men jag har inget ?jobbigt? symptom.
Någon som har erfarenhet av detta? Behöver jag oroa mig? Gick in i vecka 7 idag..
Är det någon annan som mår relativt bra? När jag var gravid med dottern (8 år sedan) så mådde jag så otroooooligt illa, överkänslig för dofter, så trött att jag somnade överallt osv. Det var riktigt påfrestande. Jag trodde att det skulle bli liknande denna gång även om jag vet att alla graviditeter är olika men jag mår oförskämt bra och det gör mig orolig.
Visst jag har symptomer så som att magen svullnar upp på kvällarna, kissar mer eller mindre hela tiden osv. Men jag har inget ?jobbigt? symptom.
Någon som har erfarenhet av detta? Behöver jag oroa mig? Gick in i vecka 7 idag..
Hur mår ni andra?
Mitt illamående blir värre och värre även om jag fortfarande inte spyr. Ont i magen och trötthet. Sen går känslorna som en berg och dalbana. Jag har länge velat ha ett barn till men nu börjar jag tveka, våra andra barn är redan 10 år och 6 år.
Båda jag och mannen lider redan av sömnbrist, och jag hatar att vara gravid. Hoppas dessa känslor försvinner snart.
Mår ganska ok, lite tröttare än vanligt och antingen hungrig konstant eller lätt illamående och inte sugen på något. Dock vaknar jag varje natt och behöver kissa och efter det kan jag aldrig somna om. Har varit vaken sen 03 inatt, vet inte om jag bara börjar tänka mycket eller om kroppen vill hålla sig vaken av någon anledning.
Min första känsla var en tjej så jag går nog på den fortsatt. Spelar verkligen ingen roll dock
Jag fick en mensliknande blödning i förrgår kväll som höll i sig ett dygn. Idag har jag inte blött särskilt mycket, men det kommer fortfarande litegrann i samband med att jag går på toaletten. De få gravidsymptom jag hade i början försvann för ca fem dagar sedan. Jag misstänker att jag fått ett missfall men vill få det bekräftat för att slippa ovissheten. Det verkar vara svårt att få tid till en gynekolog och vill inte belasta akuten för jag mår bra i övrigt. Funderar på att köpa ett Clearblue gravtest med veckoindikator. Det borde visa 3+ from i söndags/måndags, jag är i 5+3 idag. Så om det visar 2-3 eller 1-2 borde jag ju kunna vara rätt säker på att det handlar om ett missfall? Eller vad tror ni?
Jag ser blod när jag torkar mig. Helt vettskrämd. Jag VET att det förmodligen är ofarligt, men min förra graviditet slutade i missfall.
Jag ser blod när jag torkar mig. Helt vettskrämd. Jag VET att det förmodligen är ofarligt, men min förra graviditet slutade i missfall.
Supersemlan: 6+0 färskt blod. Inte mycket. Jag ser det när jag torkar mig. Det har inte kommit i trosorna. Jag har mina symptom kvar.
Jag blödde typ såhär i 5+0 i förra graviditeten och såg därefter hjärtat slå. Men sedan började jag blöda långt senare och då började det smått och blev mer. Fick åka till gynakuten i 11+0 och då bekräftade de att det var missfall.
Vet att att det troligen är okej, men är så rädd att mängden ska öka.