• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Supersemlan
    Vixens skrev 2024-08-11 17:59:34 följande:
    Jag är i vecka 4+3 idag, har skickat in en egenremiss till gyn idag och hoppas dom återkopplar imorgon så jag får komma in. Annars kör vi till gynakuten, men vill helst undvika det med en 1,5åring hemma, man vet ju aldrig hur länge man blir sittandes..😓

Måste känts skönt för dig att se att den satt rätt denna gång! Hoppas vi har samma tur! 😍

Det förstår jag, såklart! Mina barn är tillräckligt stora för att vara hemma själva en kortare stund, men jag hade ändå ångest när jag åkte in iom att man inte vet hur lång tid det tar. Men jag åkte in tidigt på morgonen, och det gick ganska snabbt! 

Håller tummarna för er! Håll oss uppdaterade! ❤️

• N85väntarnr3

Rebecka 714

jag är ny här (iaf på många år 😅) men snubblade över ditt inlägg. Jag har BF 28/3 med tredje barnet, har en dotter på 16 och en son på 13 sedan tidigare och en bonusson på 12. Kul att se att man inte är ensam om att vara i övre spannet härinne 😬

• Supersemlan
    N85väntarnr3 skrev 2024-08-11 18:46:43 följande:

Rebecka 714

jag är ny här (iaf på många år 😅) men snubblade över ditt inlägg. Jag har BF 28/3 med tredje barnet, har en dotter på 16 och en son på 13 sedan tidigare och en bonusson på 12. Kul att se att man inte är ensam om att vara i övre spannet härinne 😬

Grattis! ☺️

Jag fyller 40 i september, och har en snart 13-årig flicka och en 8-prof pojke. Min man är 54. Så detta blir verkligen en (efterlängtad!) liten sladdis. 😌
  • N85väntarnr3
    Supersemlan skrev 2024-08-11 19:02:50 följande:
    Grattis! ☺️

Jag fyller 40 i september, och har en snart 13-årig flicka och en 8-prof pojke. Min man är 54. Så detta blir verkligen en (efterlängtad!) liten sladdis. 😌
    Tack detsamma 😀 har du några symtom? När har du BF? Jag mår rätt illa, kräktes 2 ggr förra veckan men nu är det mer under kontroll och hoppas det håller i sig. Börjar jobba till veckan och hoppas kunna dölja detta några veckor till.
  • BaeA
    LSK93 skrev 2024-08-11 07:21:29 följande:
    Stort grattis! Vi hade försökt i 1.5 år då vi första gången blev gravida direkt efter äggledarspolning. Slutade i MA som upptäcktes på tidigt ultra vecka 10. Sen tog det 7 månader inkl. 3 misslyckade inseminationer på privata sidan innan vi lyckades bli gravida själva igen men med trippeldos Letrozol. Också här är det grymt svårt att inte noja sig över ifall det igen ska misslyckas. Lyckligtvis har jag en bra äggreserv ännu. Hoppas på det bästa för er!
    Tack snälla, och detsamma till er! ledsen att behöva höra att ni fick MA, just i det läget när man kanske börjat andas ut något. Gjorde ni aldrig något VUL i vecka 7-8? Vilken vecka är du i nu, och hur gammal är du! Jag har också bra äggreserv har PCO, men mitt problem har troligtvis Varit immunförsvaret så nu är tanken att jag ska ta intralipd varannan vecka fram till vecka 12, har tagit två omgångar. 10 dagar innan återföring och sedan gjorde jag två dagar efter + nästa blir runt den 20/8 när vi även gör VUL. 
  • ToEm

Tjena! 

Tog ett graviditetstest i fredags och det blev positivt! Har en pojke sedan tidigare som nyss fyllt 1 år. När vi påbörjade syskonförsök köpte jag ägglossningsstickor för första gången i mitt liv, och tänk - det gick på första försöket! Jag har nojat något då min kropp varit i obalans efter en ganska intensiv träningsperiod och tillhörande viktnedgång, mensen uteblev under några månader. Men plötsligt kom strecket och då var det bara att tuta och köra, makalöst att det gick direkt! Enligt appens beräkningar bör lillasyskonet kika ut den 9/4.

Nu håller vi alla tummar och hoppas allt går som det ska! Jag är 34 år och har till 99% bestämt mig för att göra NIPT, oavsett hur siffrorna för kromosomavvikelse är. 

Har ni börjat berätta för nära och kära? Vi kommer göra det vid nästa lämpliga tillfälle när de flesta familjemedlemmar är samlade Glad

• Lugnoro

Har ni börjat diskutera namn? Jag och mannen kommer inte överens om flicknamn. Han ratar mina 20 förslag, men har två namn som han verkligen vill ha. Han gillar några namn som jag tycker är okej också, men vill ju gilla mitt barns namn jättemycket, inte bara lite. 

• Supersemlan
    N85väntarnr3 skrev 2024-08-11 19:14:44 följande:
    Tack detsamma 😀 har du några symtom? När har du BF? Jag mår rätt illa, kräktes 2 ggr förra veckan men nu är det mer under kontroll och hoppas det håller i sig. Börjar jobba till veckan och hoppas kunna dölja detta några veckor till.
    Jag tror någon gång precis i början av april, när har du? Tänker att jag vet mer exakt efter ett senare ultraljud.

Stackars dig! Hoppas att det känns okej när du börjar jobba! Jag har ?bara? extremt ömma bröst och molvärk, lite yrsel också. Precis som med de andra barnen. 😊 
  • LSK93
    BaeA skrev 2024-08-11 19:15:13 följande:
    Tack snälla, och detsamma till er! ledsen att behöva höra att ni fick MA, just i det läget när man kanske börjat andas ut något. Gjorde ni aldrig något VUL i vecka 7-8? Vilken vecka är du i nu, och hur gammal är du! Jag har också bra äggreserv har PCO, men mitt problem har troligtvis Varit immunförsvaret så nu är tanken att jag ska ta intralipd varannan vecka fram till vecka 12, har tagit två omgångar. 10 dagar innan återföring och sedan gjorde jag två dagar efter + nästa blir runt den 20/8 när vi även gör VUL. 
    Nej, det första tidiga ultraljudet gjorde vi 9+3, visade då att fostret dött i 9+1 så bara nån dag innan... Nu är jag i 6+6, ska in på tidigt ultraljud den 20:e :) fyller snart 31!
  • N85väntarnr3
    Supersemlan skrev 2024-08-11 20:07:45 följande:
    Jag tror någon gång precis i början av april, när har du? Tänker att jag vet mer exakt efter ett senare ultraljud.

Stackars dig! Hoppas att det känns okej när du börjar jobba! Jag har ?bara? extremt ömma bröst och molvärk, lite yrsel också. Precis som med de andra barnen. 😊 

Jag har BF 28/3, trodde jag var en vecka längre in i grav men var på VUL i måndags för jag haft rätt ont och då flyttade hon tillbaka mig en vecka. Såg inget hjärtljud (bara antydan till) men sa att det var på gränsen till för tidigt att kunna se något där och då. Allt såg normalt ut och livmodern ?relativt stor? 😅 så det är antagligen växtvärk jag känt. Lite nojigare denna gång eftersom man inte är 25 längre, ska på UL vecka 13 och hoppas få se mer då. 

har ni berättat för era barn än? 😀

Svar på tråden BF april 2025