Anonym (förvirrad) skrev 2024-07-29 17:59:06 följande:
Om man t.ex blir av med sin studentlägenhet efter studiern i en ort man har pluggat och sedan råkar få ett väldigt bra jobb där, ska man tacka nej och flytta ihop med sina föräldrar tills man har råd att flytta hemifrån? Helt orimligt att påstå att man ska vara nyexaminerad och 24 år gammal som flyttar ihop med föräldrarna eller ens bor hos de.
Det känns ännu mer bortskämt än att låna 1500 i månaden. Hade jag varit så bortskämd och tiggade pengar hade jag inte ens flyttat hemifrån, som alla andra som bor och äter gratis hos sina föräldrar och dessutom tjänar pengar som de lägger på diverse personliga åtagande.
Man flyttar hem till föräldrarna tillfälligt, hittar en hyreslägenhet, bor i kollektiv eller löser på annat sätt sin boendesituation. Hur ska din mammas 1500kr trolla fram en bostad?
Jag ska ge pengar till min son och öka på hans studielån och studiebidrag men alla föräldrar kan eller vill inte göra det. Själv klarade jag mig bra under studietiden på CSN och inkomst från tillfälliga jobb, hade typ 5000kr sparade när jag fick min examen. Fick inget extra från föräldrar. Allt gick bra, började jobba på en gång.
För övrigt bodde mitt syskon med fru och barn hos föräldrarna i 4 månader mellan flytt i 30 årsåldern, det gick bra.