Inlägg från: Anonym (Kläppen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kläppen)

Är vi kvinnor ytliga på dejtingappar?

En glad tjej skrev 2024-07-31 07:06:58 följande:
    Är vi kvinnor ytliga på dejtingappar?

Jag satt och kollade på Instagram när det kom upp ett inlägg på Threads av en kille som var ute i dejtingdjungeln och som tyckte kvinnor dissade honom så fort han skickat en bild. Han uttryckte att han själv inte tyckte han var ful och förstod inte att de inte ville fortsätta skriva med honom. 

Jag var själv ute på en dejtingapp för några år sedan och jag kan erkänna att av alla de säkert flera hundra eller kanske till och med 1000 män som dök upp, gillade jag max 8 personers profilbilder. Jag anser att alla har rätt att ha sina preferenser och att man för den sakens skull inte är ytlig för det. 

Vad tycker ni? Ska vi börja skriva med alla, även om vi inte tycker de ser bra ut? 

Varför det?
  • Anonym (Kläppen)
    En glad tjej skrev 2024-07-31 15:27:53 följande:
    Därför att männen känner sig ratade och bortvalda. Men som någon här skrev så vill man ju inte lägga ner sin tid på att pratat med någon som det ändå aldrig kommer bli något med.
    Du menar att "vi kvinnor" (jag blir alltid skeptisk då någon uttrycker sig på det sättet) har en skyldighet att tillfredsställa männen så de inte känner sig ratade och bortvalda. Det låter helt vansinnigt.
  • Anonym (Kläppen)
    En glad tjej skrev 2024-07-31 16:55:34 följande:
    Nej, jag tycker inte det men vissa män som blir bortvalda har svårt att ta det.
    Vad menar du med "ska vi börja skriva med alla"? Om du ändå inte tycker det själv? Är anledningen till att börja skriva med män som inte attraherar en för att män har svårt att bli ratade? Vad är incitamentet då? Rädsla för männen?

Talar du till (vad du verkar tro) kvinnors homogena, kollektiva hivemind eller är det här en uppmaning eller manifest till kvinnor? 
  • Anonym (Kläppen)
    En glad tjej skrev 2024-07-31 17:22:31 följande:
    Jag är inte längre singel och således inte ute på dejtingsppar längre. Jag reagerade på en snubbe som inte kunde acceptera att han blivit ratad pga sitt utseende. Han tyckte själv han såg ok ut. Jag undrade bara om andra kvinnor tycker som jag eller om man en ska strunta i om mannen inte är attraktiv och skriva ändå? För att inse att ses vara ytlig främst. 
    Ytlig? från vilket perspektiv då? Det är ju inte som att gruppen "kvinnor" generellt känner ett behov av att kontakta någon de inte känner sig attraherade av för att sen berätta att han är oattraktiv. De väljer ju bara bort att kontakta någon.
  • Anonym (Kläppen)
    En glad tjej skrev 2024-07-31 17:42:38 följande:
    Ytlig på så sätt att man väljer bort den man börjat skriva med bara för att man inte tycker han ser bra ut, enligt ens egna preferenser.

För flera år sedan började jag skriva med en kille jag inte hade en aning om hur han såg ut. När han skickade en bild kände jag direkt att han var inget för mig. När jag skrev det kallade han mig fitta osv. 
    Så anledningen till att du skulle fortsatt skriva till honom är för att han själv inte skulle betrakta kvinnosläktet som ytliga? Du menar att du i form av kvinna förväntas ta en för laget då?

Obegripligt.
Svar på tråden Är vi kvinnor ytliga på dejtingappar?