Inlägg från: Anonym (Smart av henne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smart av henne)

Nya föräldradagar fk

Anonym (Anon) skrev 2024-08-01 13:11:09 följande:

Absolut . Men är inte lika nöjd med att semestrar och sommar aktiviteter och likande blir ner skalade för min son när jag har honom ,för att mamman brände bort alla dagar direkt helt i onödan .

Smart val av henne, om jag tolkar denna kommentar rätt. "brände bort alla dagar direkt" = var ensamstående och behövde använda dagarna för att kunna betala för mat och tak för sig och barnet, och litade uppenbarligen inte på att du skulle ta föräldraledigt när hennes dagar tog slut om hon hade gått med på gemensam vårdnad.

Som det låter på denna kommentar så hade du ju satt henne i just den skitsituationen genom att spara på dagarna för att förlänga somrarna i flera år, snarare än att ta ut föräldraledigt när han var en bebis och hennes dagar tagit slut.

Var tacksam istället för att hon tog den ekonomiska smällen som föräldraledigheten innebär, och var glad över de fem veckors semester du ändå har möjlighet att ta med din son framöver. Det är långt ifrån alla som har dagar kvar när barnen är 6 år.
Svar på tråden Nya föräldradagar fk