• Anonym (tjejkväll)

Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?

En sak som jag lagt märke till som tjejer i 30-50 års åldern verkar göra är följande.

Dom har tjejkvällar hemma hos varandra med massor av drinkar/bubbel och snacks och sitter och tjötar med varandra tills mörkret kommer och får skjuts hem av en släkting eller vän.

Under 2 år som singelkille så har jag lagt märke till att tjejer i detta åldersspann knappt går ut på krogen (pub, spelningar, karaoke, dans etc....). nu pratar jag om mindre orter som inte är Stockholm, Göteborg dvs.

Jag är genuint intresserad för jag är en kille som gillar att prata med tjejer och flörta lite men är aldrig sliskig och respekterar er.

skippa snacket om inte ha tid. Det finns massor av Varannan vecka tjejer som åker upp till storstäderna för att roa sig men aldrig går ut lokalt.

Min fråga: Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre? 
    här är lite alternativ som ni skulle kunna svara på.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?
  • Pixxel

Det undrar jag också. Jag är 36 och idag när man går ut ser man alltid en stor övervikt män (Stockholm) och då är ändå Stockholm en stad där kvinnor är i majoritet.

När jag var runt 20-22 för alltså femton år sedan så var det ganska jämnt. Sitter tjejerna bara hemma med telefonen och Tiktokar eller vad är det?

• Anonym (40 år)

Av många anledningar men främst: det är för dyrt, för hög/dålig musik och fel klientel.

• Jemp
    Anonym (tjejkväll) skrev 2024-08-01 18:41:19 följande:
    Hej jag använder det ordet som en övergripande term. 

Det är ett ställe som serverar alkohol främst en fredag lördag kväll efter kl 20.00 och köket är stängt.
    -"Finare" bistro
    -Restaurang med tema
    -Ideell förening som säljer öl och har musikunderhållning
    -pizzeria 
    -kvarterskrog
    Etc...

INTE nattklubb. Det går jag inte på själv
    Jaha? visst kan jag gå och äta på ett sånt ställe (särskilt om det inte finns många alternativ på orten) men i övrigt ser jag det inte som särskilt trevliga ställen. När underhållningen drar igång låter det illa och är främst stammisar och alkolister som blir för runda under fötterna. Är jag där, vill jag prata med mitt sällskap, inte ha kontakt med andra. 
  • Anonym (Medium)

Jag går inte så ofta på "krogen" för jag inte har vänner som vill det. De flesta av mina vänner är i förhållanden och är inte intresserade av att gå på den typen av ställen. 

så istället äter vi middag på någon trevlig restaurang och sen går vi hem eller så är vi hemma hos varandra. 

sen är jag trött efter ha haft barn 24/7 mer än varannan vecka då barnens pappa alltid har en massa annat innokat på sina veckor. De få barnlediga dagar/kvällar jag får så behövet jag vila upp mig och njuta av egentid.

• Anonym (tjejkväll)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-01 19:11:47 följande:
    De varannan vecka-tjejer du skriver om, kanske inte är intresserade av att gå ut lokalt? De kanske hellre åker till storstan eller har kompiskvällar hemma? Är det så konstigt menar du?

Jag är 40+, gift, har barn och går på krogen kanske några gånger om året. Ibland med min man, ibland med en eller flera kompisar. Med det menar jag att vi går ut och äter och / eller tar några öl / cider. Drar ofta hem före midnatt.

Jag är inte intresserad av kroglivet på samma sätt som före 30. Då var jag periodvis ute varje helg. Det skulle jag aldrig ha tid med nu, men det handlar inte bara om tidsbrist. Jag är inte intresserad, gör hellre annat. Ibland är det kul att gå ut, men inte på det sätt som jag gjorde när jag var yngre. Jag har svårt att tro att jag skulle börja krogränna även om jag var singel. Den perioden är liksom över.
    Nej då det är inte konstigt att man vill vara med sitt tjejgäng.

Kruxet är ju att man finner få naturliga möten med Tjejer i 40+ ålder som jag är (43år) Jag har åkte 10-15 kryssningar på 2 år samma sak där.

Tinder är ju bara att glömma man får 1 like i månaden och när man skriver får man korta svar och tråkiga oengagerade från tjejens sida.

Japp jag har rört mig i massor av andra miljöer där det förekomma tjejer. Jag har inga problem att hitta på andra aktiviteter.

Den va någon som har sett samma trend i Stockholm också så jag tror vi är något på spåret här. tack för alla bra svar.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (tjejkväll) skrev 2024-08-01 19:30:44 följande:
    Nej då det är inte konstigt att man vill vara med sitt tjejgäng.

Kruxet är ju att man finner få naturliga möten med Tjejer i 40+ ålder som jag är (43år) Jag har åkte 10-15 kryssningar på 2 år samma sak där.

Tinder är ju bara att glömma man får 1 like i månaden och när man skriver får man korta svar och tråkiga oengagerade från tjejens sida.

Japp jag har rört mig i massor av andra miljöer där det förekomma tjejer. Jag har inga problem att hitta på andra aktiviteter.

Den va någon som har sett samma trend i Stockholm också så jag tror vi är något på spåret här. tack för alla bra svar.
    Du letar alltså singeltjejer i lämplig ålder, i ditt fall 35+ eller möjligen 30+. Många av dessa kanske nätdejtar, då tjejer har lätt att få napp på nätet? Eller så träffar de män på andra sätt, kanske inte via krogen eller kryssningar. Eller så trivs de som singel. Säkert vanligt om de är nyskilda eller relativt nyskilda.

Om potentiella partners inte finns på krogen eller på lokala uteställen, får du söka dig dit de finns.
  • Anonym (Eps)

Krogen tror jag är förlegat som mötesplats. Tror att vi står inför en samhällsomvälvning där människor träffas utifrån intressen. Krogen erbjuder i princip någon form av dans i kombination med alkohol. Festivaler eller konserter är bättre för sånt.

• Deegan

Så fort man tänker på krogen numera så kommer detta klippet upp direkt i skallen Skrattande

/D

Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Anonym (tjejkväll)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-01 19:59:35 följande:
    Du letar alltså singeltjejer i lämplig ålder, i ditt fall 35+ eller möjligen 30+. Många av dessa kanske nätdejtar, då tjejer har lätt att få napp på nätet? Eller så träffar de män på andra sätt, kanske inte via krogen eller kryssningar. Eller så trivs de som singel. Säkert vanligt om de är nyskilda eller relativt nyskilda.

Om potentiella partners inte finns på krogen eller på lokala uteställen, får du söka dig dit de finns.
    Javisst 

Nu har jag träffat en tjej i den miljö som jag trivs i. 
    kanske kan kalla det för friends with benefits? modernt ord ?
    16 år yngre än mig. 

Det är ju bara så att jag är nyfiken var alla tjejer tagit vägen.
    Ja visst jag rör mig i miljöer där det förekommer tjejer så det är inga problem för mig att ta kontakt med dom.

Men jag ser ju i mitt instagram flöde där det är tjejkvällar med 8 olika drinkar jätte fint dukat och dom rundar av med bubbel. Det är ju lika "halvalkis-varning"
    som dom lokala stammisarna kan dra i sig på en kväll, mig inkluderat.
    Det är ju bara det att dom gör det hemma istället för offentligt.

Men tack för ett bra svar pluspoäng !
  • Kirenaj68

Jag och ett par kompisar (män 40+) brukar någon enstaka gång (3-4 ggr/år) gå på samma krog som vi har gått sen vi var runt de 20 och ta några bärs och snacka persilja i några timmar. Vi är alla gifta och har familj. Det händer att våra fruar följer med, men det är mer sällan. Dels har vi barn, dels är de inte så sugna att gå på krogen. De träffas hellre hemma hos någon, äter och dricker gott och umgås. Vi killar hakar givetvis på, men ibland vill tjejerna ha en tjejkväll och då passar vi killar på att ta en tur till krogen. Barnvakt är inga problem att ordna vid behov.

Så det stämmer nog att kvinnor över 30 inte är så sugna på att gå krog längre av olika skäl. Det lustiga är dock att ibland brukar de yngre tjejerna spana in oss där vi sitter med våra öl trots att det finns gott om killar i deras ålder i lokalen. Kanske undrar tjejerna vad vi dinosaurier gör därSkrattandeSkrattande

En riktig go sommar är att se en fin Harley dåna förbi vid ett övergångsställe med en miljöpartist fastlimmad på asfalten.
Svar på tråden Vågar inte tjejer gå ut på krogen längre?