• Anonym (Villhatvå)

Hur lång tid tog det med första i jämförelse med andra barnet?

Ni som har flera barn, hur mycket har det skiljt sig i tiden innan det tog sig mellan de olika barnen? 

Någon som haft svårt att få till första men haft kortare resa till nästa barn? 

• Svar på tråden Hur lång tid tog det med första i jämförelse med andra barnet?
  • Anonym (My)

Det gick lika snabbt. Första försöket båda gångerna. 

• Anonym (Jo)

8 försök tror jag det tog på första barnet, inkl ett missfall. Andra barnet tog 3 försök, och då var försök 2 också ett missfall.

För oss gick det alltså mkt snabbare andra gången.

• Anonym (Ja)

Tog nästan ett år med första barnet o första försöket med andra 

• Anonym (Olika)

Första försöket med första barnet. 
    Ca 7 månader med andra och tredje. 

• Anonym (J)

7 månader och 3 missfall innan första, 9 månader och 4 missfall innan andra. 

• Anonym (Dina)

Hade tur, båda gångerna tog det sig på första försöket. 

• Anonym (Villhatvå)

Tack för svar. Vår första har tagit drygt två år med missfall på vägen, så är beredd att det kan ta tid med syskon och att vi kanske behöver ivf. Men hoppas såklart att det åtminstone inte tar längre tid än första 🙏

• Anonym (Jo)

Villhatvå, det kan ju gå fortare. Jag var över 40 när andra kom och det gick alltså betydligt lättare. Av tre försök blev jag gravid två gånger. 

• Anonym (Linnea)

Tror du har flera faktorer som spelar roll här. 

Om man försöker få nr 2 relativt snart efter nr 1 misstänker jag att det vanliga är att det går lättare att bli gravid.

Om man är äldre när man försöker få nr 2 kan det ta längre tid.

Hur hälsosam båda föräldrarna är under tillfällena tror jag spelar roll. 

Årstid kan spela roll. 

Psykiskt hälsa kan spela roll.

Finns säkert mer. För min del gick nr 2 lättast då det inte var planerat. Nr 1 tog längst och nr 3 i mitten. Alla mina barn är födda relativt tätt. Lycka till.

• Anonym (W)

Första barnet tog nästan 1,5 år (behövde ägglossningsstimulerande och blev då gravid direkt)

Andra barnet 2 försök utan hjälp.

Blev oplanerat gravid 1,5 år efter andra barnet. 

Försökt 1,5 år att få ett sista barn (utan hjälp) men ej gravid än och ger nog snart upp 😅 Tror inte jag kommer söka hjälp? 

• Anonym (Jag)

3e försöket med första barnet och 1a försöket med andra.

• Jemp

Lika snabbt, har haft lätt att bli gravid när jag velat. 

Svar på tråden Hur lång tid tog det med första i jämförelse med andra barnet?