Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Eurydike skrev 2025-04-05 22:40:53 följande:

Har städat upp fåglarnas skit på balkongen! De har suttit på räcket och använt den som toalett 😅🐦?⬛

Dags att kolla lite på fågelskrämmor? Finns såna som liknar svarta drakar och fladdrar i luften. Har hört att de är effektiva.
  • Mayjel

Besökte det trevliga caféet Steinbrenner & Nyberg med mamma och en gammal gymnasielärarinna till mig som jag tycker mycket om. Trevligare och mer empatisk person finns inte. 

Tar det lugnt i soffan just nu. Beställde lite nya byxor till våren. Tyst och lugnt. Skön kväll.

• Mayjel

Sitter på marken med en missekatt på granngården och väntar på Hemglass. Här om ca 5 min. Lite kallt i denna tunna gröna vårjacka, brrr..

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-04-09 21:17:01 följande:
    Fick du ingen fin bild på Alex så får du hojta till! Jag lyckades få till en bra innan han tröttnade på att visa upp sig för oss 😻

Det låter ju som en jättebra idé! Både att ni får nosa lite mer på varandra och att ta med familjen dit. Ja, det kan säkert vara bra att lära känna varandra lite först innan man bestämmer sig för att flytta ihop, oavsett om det gäller katter eller människor ☺️

Jag tyckte att alla pralinerna var väldigt goda, men favoriterna var cheesecake och champagne 😋 Av någon märklig anledning blev jag sugen på att gå dit igen. Där är det lätt att bli stammis!

Ja, det var det! En riktig toppendag 🌞🌸 
    Har bara en enda bild sparad på min silkeslena snuttegubbe och ärligt talat så ser han lite groggy ut på den bilden. Så ja - jag vore sååå tacksam och glad om du ville skicka alla bilder du har på Alex Solig

Vill du besöka turiststråket i Haga igen så hojta gärna tillbaka Glad 

Vi kunde ju passa på att gå förbi där igen om vi besöker Naturhistorisk eller Konstmuseet, när detta är färdigrenoverat. Villa BelParc är också en mysig plats, en uteservering som är belägen precis vid fågeldammen i Slottsskogen, strax nedanför Naturhistoriska museet.
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-04-09 21:20:38 följande:
    Det tackar jag för! 😊

Så Ragnar hette han alltså, den listiga rackaren som höll sig undan. Han såg väldigt fin och gosvänlig ut på avstånd, så vi får hoppas att han vågar sig fram en annan gång. Det är jag också och bra idé av dig! 🤩
    Ja, enligt hemsidan så. En fin långhårig misse, lille Ragnar.

Undrar just lite över var han kan ha gömt sig nånstans, antar att det fanns ännu ett rum i anslutning till det vi satt i. De måste ju ha sina kattlådor nånstans också tänker jag. 

Ja, en mycket trevlig stund vi fick därinne. Tänkte gå dit i början på maj nästa gång. Ta med mig modern eller syrran kanske. Längtar. 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-04-09 21:07:49 följande:
    En fågelskrämma vore nog bra att ha om fåglarna kommer tillbaka, men än så länge verkar det som att det räckte med att jag visade mig ute på balkongen 😅
    Satans fjäderfän. Var det fiskmåsar? De för då bara elände med sig. Om inte i sina offentliga toalettbesök så genom deras öronbedövande skrikkör eller störtdykande ursinnesattacker från nyblivna mödrar till små måsungar (som alltid ramlar ner från taken och vaggar omkring nere på innergården om somrarna). 
  • Mayjel

Tog en promenad nerför berget och vandring genom stan. Mysigt område man bor i faktiskt. Nära till Klippan och havet också. 

Gick in på Ica och köpte en kall dricka. Sitter här i skuggan nu och chillar på min innergård. Skönt med våren.

• Mayjel
    Anonym (Längtar) skrev 2025-04-12 20:10:15 följande:

Gört en omgång i grovtvättstugan idag. Köksmattan behöde en omgång. Fortsatt packa upp kartonger efter att vi flyttade för 4 veckor sedan. Även fått en leverans från Ikea som jag tagit hand om. Varit på fötterna sen strax efter 8 imorse så kroppen börjar bli lite öm. Träningsvärk efter igår också då jag var på gymmet samt simmade. Barnen är inte hemma, tyvärr har älsklingen åkt norröver med sina barn... nåja, vi träffades ju så sent som för två veckor sedan. 

Känns väl skönt ändå att ha fått en del gjort? Humöret kan få sig en boost när man varit produktiv och flitig. Iallafall efteråt, när allt är färdigt. Vilken lättnad man känner då.
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-04-12 17:43:55 följande:
    Då var det tur att jag fick en fin bild på honom, även om han säkert är gullig även när han är groggy 😻🥴

Det gör jag gärna! Fanns väldigt mysiga små butiker där och Pralinboden var något alldeles extra 👌

Ja, en tur till ett museum låter perfekt! Då kan vi varva kultur med sötsaker för bästa effekt. Och ett besök på en uteservering vid fågeldammen i Slottskogen låter jättemysigt så här års. Jag vill gärna göra alltihop, så vi får bara bestämma i vilken ordning som passar bäst ☺️

Vi hörs i PM och smider planer!
    Japp! Sparat bilden på storfräsarn i mobilen. Tittar ibland när man behöver lite uppmuntran.

Ja, och så kan du visa mig dina fina smycken. Har för mig att du nämnde detta, att de såldes just på Naturhistoriska? Ja, vi får utveckla lite planer kring olika resmål. Museum, teater, musikevenemang, ev. sporter, om du är bra på sånt. 
    Eurydike skrev 2025-04-12 17:47:19 följande:
    Ja, det måste ha funnits någon osynlig kattlucka någonstans, för det verkar som att katterna kunde komma och gå som de ville i fikarummet. Precis, kattlådor och matskålar måste ju också finnas även om vi inte såg dem!

Det låter som en bra plan och jag förstår att du längtar! Du får hälsa Alex från mig 🤩
    Får inspektera detta vid nästa besök i början på maj. Fråga personalen kanske, bara av ren nyfikenhet. Jepp! Ska ge vår bamsepojke en bamsekram från oss båda, om han tillåter mig. Katter kan ju vara lite tillbakadragna ibland Katt
    Eurydike skrev 2025-04-12 17:53:01 följande:
    Tror det är kajor eller duvor, men de är verkligen diskreta när de går på toaletten för jag brukar aldrig se dem. Jag har blivit jagad av en fiskmås en gång, så jag vet att de kan vara väldigt aggressiva när de har ungar. Det var ute på en ö och jag var helt oförberedd 😅 Åh nej! Klumpiga ungar med vaktiga mammor låter stressigt 🐣
    Ok, ja, de mindre fåglarna väsnas inte lika mycket som skrikmåsarna iallafall. 

Funderar själv på att skaffa en fågelskrämma att hänga ute på gården nånstans.

Därnere härjar måsarna för fullt om sommaren. Särskilt när ungarna irrar runt där på marken, sårbara och hjälplösa. Vi har fått bära ut dem från gården ibland, för  grannskapet att få känna sig trygga när de går ut och in från sina hem.

Åh fy! Ute på en ö där allt ligger så öppet och man har få ställen att gömma sig under. Stackare! Man skulle alltid bära med sig ett paraply, som ett sätt att freda sig mot möjliga attacker. 

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag