Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Eurydike skrev 2025-05-20 23:06:52 följande:
    Tack så mycket! 🤩🙏

Jag har inte så stor erfarenhet av det, men att dekorera saker brukar vara kul 🎂

Det var länge sedan jag gjorde den, men har för mig att det bara var osötad sojagrädde runt om och smarrigare saker inuti 😋

Du får gärna spara bilden! Det tar jag som en stor komplimang 😀
    Tack för ditt svar. Jag svarar dig privat i fortsättningen och kommer inte längre att delta i denna tråd. 
  • Mayjel
    Anonym (A) skrev 2025-05-30 20:14:47 följande:

Jag har jobbat hemifrån och legat på balkongen och tittat på fåglar. En liten blåmes satt på räcket och tittade på mig en stund. Jag bevittnade även en mexican standoff mellan en katt och en ilsken skata i skogsdungen nedanför.

Nu börjar det synas små små gröna blad i mina planteringskrukor men jag minns inte riktigt vad jag planterade var så de blir en överraskning. 

Jag borde städa men har en huvudvärk från h-vetet. Jag får städa imorgon och sedan ska jag träffa min fina vän. Det var ett tag sedan. 

Hoppas att skatan klarade sig. Och katten också för den delen. Skator kan ju bli rätt så ilskna av sig ibland. 

Har det börjat växa något än som du kan urskilja, såhär en dryg månad efteråt? 

Ser själv hur smultronplantorna blommar för fullt nere på min yttergård. Vet inte hur länge man ska vänta på bären men hoppas och längtar efter att de ska växa och bli mogna. Finns inget godare bär än smultron. 

Var i Botaniska med sällskap och firade den sista vårdagen för i år. Vi satt i en liten skuggig skogsdunge och drack jordgubbscider ur plastmuggar och goda macaronger ur en glasburk. Så vackert var det därinne. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-02 00:19:17 följande:

Äntligen sommar, varit ute hela dagen.

Är det varmt där du bor? Här har det varit alltför kallt, iallafall för att bada, så det blev till att bära strandkläder och plaska omkring lite med fötterna i saltvattnet förut, lite trist det 🙁

Var på Hemköp efter vistelsen vid havet och fick syn på en Nocco med en ny smak av pomelo, en frukt som jag älskar, men köpte den inte. Vet ju hur man blir med en kropp laddad på koffein. Alla sinnesstämningar förstärks och då i synnerhet oro, ångest och ilska. 

Är glad att man lyckades motstå sin första impuls där och då. Men de ska då alltid fresta en med något, de där butikerna. Om inte med koffein så nåt annat hälsovådligt, likt godis och chips. Det är jobbigt att leva hälsosamt enbart. 
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-02 23:39:23 följande:
    Igår var det riktigt varmt och skönt, strålande sommarsol hela dagen. Men bada det hade nog varit för kallt i vattnet.

Man behöver unna sig ibland.
    Jag är ingen van utomhusbadare. Vet du hur varmt det bör vara i luften för att inte frysa i havsvatten? Minst 20 grader kanske? Hur många grader var det hos dig? Här på västkusten ca 14 i eftermiddags.

Ja, men lite svårt. Om jag unnar mig lite godis på en lördag så väcks genast ett sug att äta detta varje dag. Det räcker inte med en dag i veckan. Hos en del så verkar allt eller inget-principen vara det enda fungerande alternativet.
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag