Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Hm) skrev 2025-05-03 00:01:44 följande:
    Det är varmt i bastun
    Ja, exakt, och varmare lär det ju bli i full mundering så att säga. De borde strippa. Bara för att inge en autentisk känsla av bastubad. 
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-03 00:17:55 följande:
    Ha, ha, det skulle vara nåt det😀
    De verkar lite för blyga och ödmjuka för att göra nåt sådant, dessa tre finska bastubröder. En fin egenskap iofs.
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-03 00:25:26 följande:

Dags att hoppa i säng.

Sussa sött 😴 🌛
  • Mayjel

Träffat granntjejen idag och gått vår vanliga runda i Frölundaområdet. Soligt och fint, om än lite väl hårda vindar. Hoppas på en lugnare luft imorgon.

Ligger i soffan och tittar på film just nu, Lida (1990), baserad på Stephen Kings roman. Inte så isande skräckfyllt som jag först trodde, med tanke på genren.

Hittills blir jag mest irriterad på det psykiskt labila fruntimret som gapar och har sig, styr och ställer över den stackars invalide mannen. Ska fortsätta kolla nu.

• Mayjel

Varit på Liseberg och köpt bakelser. Tekniskt sett så hände detta igår då det är en ny dag nu, om än en mycket tidig sådan. 

Kollar ASMR-videor på Youtube med ryggmassage-tema just nu. Såna klipp gör en avslappnad så man somnar lättare. 

• Mayjel
    RaYzLeR skrev 2025-05-06 03:52:29 följande:
    Jag brukar med kolla på ASMR-videos. Man blir avslappnad av det. Har just lagt mig i sängen och ska kolla på ASMR, skönt att somna till. Glad
    Nåt speciellt tema du gillar? Massage är en favorit hos mig. Eller när någon gör ett besök hos en barberare och blir lite ompysslad på olika sätt.

ASMR är bra, både för avslappning och som en sorts substitut för oss som inte får så mycket beröring i våra egna liv. Jag tycker att ASMR-massage är en god ersättare för den äkta varan, faktiskt. 
  • Mayjel
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-06 14:09:27 följande:
    Mina barn kollar/lyssnar på ASMR på Spotify för att somna skönare. Själv brukar jag lyssna på sleep/bedtime stories på tex Audible. Skulle jag lyckas låta bli att somna kan jag lära mig något men oftast somnar jag inom 5 minuter

Favoriterna är "A history of mathematics", "Meditations by Marcus Aurelius" och "Escoffier: The complete guide to modern cookery".
    Visste inte att matte kunde lyssnas på för avslappning. Själv blir man bara stressad av räkning och matematik. Kanske för att det är ett svårt ämne för mig. Gissar att du är duktig i matte då. 

Asmr ser olika ut vilket jag glömmer ibland. Vissa blir avslappnade av ljud och röster. Jag är mer en visuell typ som blir lugn av det ögonen ser. 
  • Mayjel
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-06 22:43:31 följande:
    Nä, men det handlar om matematikens historia, om hur den uppstod, hur man började använda siffror etc. Så det är mer historia än matematik. Men, jag har ju inte klarat av mer än max 10 minuter innan jag somnat just gör man valt bra uppläsare som läser på ett sövande sätt. Det är en samling om typ sex stycken separata berättelser. Två av dem klarar jag inte sv att lyssna på. Det ena är Voltaires Micromegas så den är helt obegriplig. Den andra är egentligen väldigt intressant om Joe Di Maggio och någon annan (baseboll och det perfekta slaget). Dock är det Nick Jonas som läser och han läser för fort och stötigt. 

ASMR på Spotify går just att se med video, inte bara ljud. Barnen har på sig hörlurar och börjar titta och sen efter en stund orkar de inte hålla ögonen öppna och somnar. 

På så vis. Finner det bara så fascinerande, hur en del klarar av att bli trötta och somna till ljud och röster. Här är det precis tvärtom, att man behöver ha det så tyst som möjligt och inte ens kan höra sina egna andetag utan att bli distraherad från avslappning.

Så du föredrar röster mest då? Har det hänt att du drömt om det du lyssnade på innan du somnade? Bara av nyfikenhet. 

Hur känner du inför att titta massagevideor och liknande? Att se när någon blir kliad på ryggen känns också mysigt och man riktigt njuter, även om det är någon annan som mottar beröringen.
  • Mayjel
    RaYzLeR skrev 2025-05-07 00:27:55 följande:
    Jag gillar doctor exam och eye exam, med ficklampa som man ska följa med blicken. Sen gillar jag massage med. Glad
    Är det såna videor där personen tittar rakt in i kameran och man ska föreställa sig själv bli undersökt då? 

Jag gillar massageklippen där det redan är två personer i bild - den som masserar och den andra som får massage. 
  • Mayjel

Varit på torget och handlat druvor till mamsingen. Vi gick in på Triumfs glassbar och tog en isglass efteråt. 

Och nu blir det förhoppningsvis ännu mer glass då Glassbilen snart är här på berget.

Hoppas de har den där sockerfria pinnglassen med päronsmak som jag vill ha. Mindre socker, mindre inflammation i kroppen.

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag