Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Mayjel skrev 2025-03-10 22:42:54 följande:
    Sex and the City är en serie som jag älskat från början till slut. Inte så mycket för själva sexdelen utan mer för den fina vänskapen som skildras mellan fyra kvinnor med lite olika personligheter. 

Ja, de två första filmerna med Bridget Jones är de bästa. Sedan går det utför lite, såsom ofta blir ödet med uppföljare. Ju fler desto sämre blir de oftast.

Så du kör på trerätters? Det låter tjusigt och extravagant, iallafall för mig som vanligen bara kör direkt på huvudrätt och avslutar med en mastig dessert. Som den gottegris man är så läggs det främsta fokuset på efterrätter Skrattande
    Ja, det är fint med filmer eller serier som skildrar kvinnlig vänskap! Och jag har nog hygglig koll på deras personligheter, även om jag inte har sett så många avsnitt.

Kan tänka mig att det är så! Jag läste boken när den kom, men har bara sett den första filmen.

Vi brukar köra på trerätters, men nu när jag tänker efter så åt vi nog buffé och efterrätt förra året på grund av att vissa små killar inte tycker om att sitta still och äta 😂 Efterrätten är värd att lägga fokus på! Jag gjorde den förra året och det blev så mycket att de hade efterrätt i flera dagar 😋
  • Eurydike

Förbereder mig inför att åka på mässa imorgon 🚆

• Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-15 23:28:01 följande:

Haft vänner på besök i kväll.

Det låter trevligt! 👌
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-03-15 23:33:49 följande:
    Det var det som alltid Hopp😀as att din kväll var lika trevlig👍
    Vad kul att höra! 😀 Jag var på sci-fi-mässa med en kompis och efteråt gick vi ut och åt på en mysig restaurang som låg precis vid vattnet. Det var jättetrevligt! 👽🤩
  • Eurydike
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-03-16 14:39:18 följande:

Tar en paus från målningen 🖌️

Ibland måste man låta färgen torka 🎨
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-03-14 21:38:48 följande:
    Finns en dessert som heter "Gino". Tror att den består av smält vit choklad ihop med frukter. Många som gillar den kombinationen Skrattande

Du kanske hade en fin liten solbränna som matchade den fina klarröda klänningen? Mörkrött är också en favorit, passar även en lite ljusare hy i min mening. Båda ting framhäver färgen hos varann så att säga. 

Ja, det var en bra jämförelse i din sista mening. Känslan av bortgjordhet, det är hon bra på att förmedla, allas vår Bridget Solig
    Den efterrätten är en favorit faktiskt! Det blir en speciell smak med den smälta vita chokladen tillsammans med frukten 😋 Lätt att göra är den också!

Jag var ganska blek just då, men hade smink och hår som vägde upp så jag inte försvann i den starka röda färgen. Ja, mörkrött kan vara riktigt vackert och är lite mer dämpat!

Verkligen! Och igenkänningsfaktorn är en av anledningarna till att man tycker om henne 😁
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-03-14 21:45:23 följande:
    Ja, charmigt att de är olika men kompletterar varann på ett bra sätt, alla fyra. Jag har alltid gillat den rödhåriga bäst, Miranda, den tuffa och cyniska advokaten. Hon får mig att skratta Skrattande

Ja, uppföljare tenderar ju mest att upprepa sånt som skildrades mycket bättre i den första filmen. Kanske något som sker även i böcker. 

Aha, din väninnas barn då? Låter gott med buffé. Får man fråga vad du gjorde i dessertväg? En fin tårta kanske?

Och den där mässan? Har den nåt intressant tema?
    Känner att jag borde titta på Sex and the city nu i efterhand! Annars såg jag Walk the line nyss och den handlar om Johnny Cash. En tänkvärd film på många vis, men mörk.

Precis! Det är min gymnasiekompis barn, så vi har umgåtts mycket ända sedan de föddes. De tror nog att jag är släkt på något vis och det kan de få tro 😄 Det var en vit chokladmousse med ljus rom, hjortron och kaksmulor. Barnen slapp rom i sina.

Det var sci-fi-tema och många var utklädda, så det var kul att se!
  • Eurydike

Tvättar! Tyvärr har någon stulit sopborsten, moppen, hinken och trasan så det lär bli svårt att städa. Tur att någon (kanske samma någon som stal allt det andra) har hängt dit en trasig strumpa som kan tjänstgöra som mopp, sopborste och trasa i ett 🙃

• Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-03-18 23:57:23 följande:

Bråkat med barnens pappa. Längtar efter min älskling som jag träffade i helgen och ska träffa igen om typ 1,5 vecka igen. Innan den helgen som var har vi inte setts sedan i julas. Livet har kommit emellan. 

Låter jobbigt med bråk, men tur då att du har något trevligt att längta efter 😍
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-03-20 04:52:55 följande:
    Usch, vilken dålig stil. Ta upp med hyresvärd. Det borde finnas kameror i gemensamma tvättstugor, bara av din skräckhistoria att döma Rynkar på näsan
    Det var rätt surt faktiskt! Jag plockade upp några dammråttor och torkade av maskinen med hjälp av den där trasiga strumpan, men rent blev det inte 😅 Ja, kameror hade varit bra! Man undrar vem som ens vill stjäla en tvättstugemopp? 🙃
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag