Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Vanlig måndag idag men veckan går fort.

• Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-06-02 23:45:30 följande:
    Jag är ingen van utomhusbadare. Vet du hur varmt det bör vara i luften för att inte frysa i havsvatten? Minst 20 grader kanske? Hur många grader var det hos dig? Här på västkusten ca 14 i eftermiddags.

Ja, men lite svårt. Om jag unnar mig lite godis på en lördag så väcks genast ett sug att äta detta varje dag. Det räcker inte med en dag i veckan. Hos en del så verkar allt eller inget-principen vara det enda fungerande alternativet.
    Vet inte men vattnet behöver värmas upp under ett tag gissar jag. Igår var det nästan 22 grader, mot sydväggen kändes det ännu varmare. Kollade inte på dan idag men nu är det 15 grader.

Inte lätt när suget blir för stort, jag är väl lite av en periodare när det gäller godis. 
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-06-03 00:11:09 följande:
    Aha, ja, man får väl vänta ett tag då och känna efter med tårna vid nästa strandbesök.  Då hade du ungefär lika varmt som jag här i götet. 

Ja, periodare låter bättre än att vara en fulltids-sockeroman. 
    Du får göra så, havsvattnet blir ju inte så varmt som en insjö.

Skrattande
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-06-03 23:58:28 följande:

Sjöar är egentligen bättre än hav. Lugnare, mysigare ich omgivet av skog och grönska som oftast. 

Har handlat åt mamma idag och varit vid hennes sida. 

Tittade på en film nyss, det amerikanska science fictiondramat Interstellar (2014).

Förvånansvärt bra och engagerande film för mig som annars inte är så mycket för rymdteman och liknande.

Blev rentav riktigt rörd och tagen av vissa scener, särskilt den där Matthew Mcconaugheys rollfigur grät och längtade efter sina framtida barn. Man satt där och riktigt led med honom 😭

Inte sett den filmen, finns så mycket bra att se.

Fint av dig att hjälpa din mamma.
  • Anonym (Hm)

Avrundar dagen med att surfa runt en stund.

• Anonym (Hm)
    Anonym (A) skrev 2025-06-05 20:52:18 följande:

Jag har varit på konferens som visserligen var intressant men jag tror att jag håller på att bli sjuk så jag har bäddat ner mig redan nu och känner mig lite ynklig. Skönt att man ör ledig imorgon. 

Krya på dig.
  • Anonym (Hm)

Tittar på Sagan om de två tornen på kanal 9.

• Anonym (Hm)
    Dexter dot com skrev 2025-06-06 05:16:45 följande:

Har sålt huset och förbereder för gårdsloppis imorgon då allt överflödigt ska säljas. Är lite chockad över hur mycket prylar jag har !

Ibland undrar man om prylarna förökar sig.
  • Anonym (Hm)

Zappade mellan kanalerna, fastnade på Sagan om konungens återkomst.

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag