Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Hm) skrev 2024-10-24 23:57:12 följande:
    Hittade nåt kul?
    Jag hittade en fin taklampa, vilket jag har letat efter länge 🤩 Egentligen letade jag efter julpynt också, sådana där gamla glaskulor som är så fina att hänga i granen, men det hittade jag tyvärr inte. I år kommer jag att hänga upp tofsarna från mina tofflor i granen. De ser ut som små snöbollar om jag sätter ett snöre i dem. Jag klippte av dem eftersom jag störde mig på dem 😅
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2024-10-25 00:19:31 följande:

Beställt lite kläder online, gjort varm choklad, konditionstränat, gjort inköpslistor inför morgondagen.

Längtar till i eftermiddag då jag ska åka in till torget och köpa en ihopsättbar julkalender från butiken Normal. Har länge velat ha en sådan.

Käckt att kunna fylla sin egen kalender med chokladbitar eller vad man nu föredrar att lägga däri. 

Hoppas du fick tag på kalendern! Ja, det låter verkligen käckt att kunna fylla den med vad man vill 👌
  • Eurydike
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-26 10:52:43 följande:

Sitter och varvar ner efter en joggingtur 

Bra joggat! ⭐️
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2024-10-25 21:31:02 följande:
    Japp! Valde en med ett vackert julmotiv och strax innan 1 december så ska jag åka ner till chokladboden och köpa 48 praliner att fylla den med.
    En till både mig och mamma då luckorna i denna kalender är stora. Skulle rentav få plats leksaker och mindre bildböcker bakom dem.

Kanske att julkalendern jag köpte är ämnad för barn i första hand men det gör inget. Vi vuxna vill också fira dagarna i december fram till julafton  Tomte
    Det låter som en bra plan! Jag älskar lyxiga chokladpraliner och kan tänka mig att din mamma verkligen kommer uppskatta en så fin kalender 🤩 Förra året råkade jag köpa min kalender för tidigt och åt upp hela innan december, så i år får jag inte göra om samma misstag 😅 Det kan vara så att kalendern är tänk för barn, men den passar ju egentligen alla eftersom man själv bestämmer vad man stoppar i den. Häromdagen åt jag årets första lussekatt! 😋
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2024-10-26 21:04:58 följande:
    Ja, och praktiskt med stora luckor som rymmer två chokladpraliner. Då får både mamsingen och jag varsin per dag. Ska tipsa systern min också som faktiskt har barn. Tror de skulle gilla en sån kalender.

Gott med lussebulle. Bakat själv då?
    Det tror jag också att de skulle! 🤩

Nej, de hade faktiskt lussebullar på ICA redan nu. Jag åt den direkt ur påsen på vägen hem. Men lite närmare jul brukar jag julbaka tillsammans med några kompisar. Det är en tradition vi har och då bakar vi säkert lussebullar, knäck och marsipanfigurer 😋
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-28 23:46:54 följande:

Förbereder för sänggående 

Sussa sött då! 🌙
  • Eurydike
    Anonym (Micke gullefjun) skrev 2024-10-29 07:05:18 följande:

Kliar mig bakom öronen. Jag får fan svamp i min nya hjälm. Helvete så varmt och klibbigt! 

Det kan vara bra att lufta överlivet ibland! ☺️
  • Eurydike

🌶️ för en tripp till Borås!

• Eurydike
    Mayjel skrev 2024-11-01 21:32:07 följande:

Vilar upp mig lite efter gårdagens aktiviteter med Halloween ihop med familjen. Mycket bestyr för en enda högtidsdag får jag säga. 

Imorgon är det min tur! Jag ska baka monsterpajer och klä ut mig till häxa. Det kommer barn på besök så jag har bunkrat upp rejält med godis 🧙🍭 Hoppas ni hade kul!
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2024-11-01 22:42:35 följande:
    Ja, det var helt okej, lite mycket bara. Barnen skulle sminkas, det skulle vandras ute i mörker och blåst för att tiggas godis, ett antal barn som även knackade på hos oss, vi skulle ställa ut Halloweendekorationer på tomten, pumpabelysning inomhus, äta spökglassar, måla halloweenhus i trä. Tur att vi gjorde spökhuset i svart pepparkaka under förra veckan. Lite skönt att det hela är över nu för vår del. 

Monsterpajer låter intressant. Vad är det för ingredienser i dessa?

Häxa är också en klassisk utstyrsel på Halloween. Jag hade på mig en svart klänning med vit krage och flätor, lite som hon, dottern i Familjen Addams. Med riktigt blod påmålat vid halsen, som en liten twist Spöke
    Förstår det! Det låter som en fin men intensiv dag. En sådan som man minns med glädje, men som är ganska utmattande medan den pågår. Spökhus i svart pepparkaka verkar häftigt! Jag antar att det är ett särskilt recept och inte förkolnade pepparkakor 😅 Spökglass låter gott!

Det är vanliga (vegetariska) köttfärspajer med ett täcke av pajdeg där jag ska skära ut monsteransikten. Kanske ska jag ha två oliver till pupiller i ögonen. Jag ska göra Delicatobollsmonster också, med ögon och utskurna munnar med röda tungor.

Jag har en häxhatt, en 💀-mask och en 👹-mask att välja mellan, men jag kör nog på häxa. Det låter som en effektfull utklädnad du hade, med riktigt påmålat blod och allt 😃
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag