Inlägg från: Eurydike |Visa alla inlägg
  • Eurydike

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Längtar) skrev 2025-07-31 10:25:30 följande:
    Ja, insåg att vi faktiskt inte tjafsat sen de kom hem i söndags.... så nu har jag väl jinxat det Drömmer
    Då får vi se hur länge det varar! 😆
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-31 19:31:10 följande:

Lugn afton i hemmets vrå😀

Låter lugnt och skönt det! 🤩
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-08-02 23:39:11 följande:

Inget särskilt. Träffat mamma, fikat lite och handlat. Hade tänkt åka ut till havet men värmeböljan har ersatts med regn och mulen himmel. Så fort solen tittar fram igen.

Känns ledsamt här. Vet inte varför, kanske för att de där månatliga dagarna börjar närma sig. Man känner sig lite ensam. Blir roligare om en dryg vecka med restaurangbesök på Liseberg och kattcafé igen. Blir nog en fin födelsedag det.

Det låter som ett purrfect firande och hoppas att katterna är riktigt suga på gos dagen till ära! 😻🥳
  • Eurydike
    Eurydike skrev 2025-08-04 01:41:42 följande:
    Det låter som ett purrfect firande och hoppas att katterna är riktigt suga på gos dagen till ära! 😻🥳
    Sugna
  • Eurydike
    Bäddar ner mig i sängen och klappar inbjudande bredvid mig åt John Blund. Det finns plats för honom också 😴
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-03 18:16:16 följande:

Precis kommit in efter att ha varit ute hela dagen.

Härligt med frisk luft!
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-04 17:12:46 följande:
    Hoppas John Blund dök upp😀
    Det gjorde han som tur var!🕺
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-08-04 02:53:45 följande:
    Bästa personen man kan dela säng med, mr Sandman 🤩

Kollade Purrfects hemsida igår och de har bara nya katter nu, alla de små missar som vi fick träffa sist har blivit tingade.

Har mina ögon fästa på Noomi, en bedårande söt katthona på 12 år. En liten seniorkatt, hade varit perfekt ju. Vi får se vad hon tycker om mig när jag besöker henne snart. Det måste klicka, även mellan människor och katter. 

Och jag kommer att fortsätta skriva i tråden, du kan tumma ner hur mycket du vill LARS/PETER, det är inget som hindrar mig. 
    Han är alltid lika välkommen! 🤩

Jaså? De där mysiga missarna fick flytta vidare fort! Jag är inte förvånad 😻

Det låter ju toppen! Hoppas det klickar mellan er och att den bedårande lilla seniorkatten får flytta hem till dig så småningom 🧳

Ja, nu får Lassa brassa mandelmassa ta och lugna sig med tummen! 😅
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-08-04 21:02:19 följande:

Varit på pilates idag för första gången och helvete vad jag är klen i bålmuskulaturen.... 

Det låter som att det tog rejält! 💪
  • Eurydike
    Anonym (Längtar) skrev 2025-08-04 22:35:39 följande:
    Joo.. blir mest frustrerad över att jag inte kan/orkar göra som man "ska" i alla rörelser pga för klen bålmuskulatur... men gissar på träningsvärk... och får se till att kunna gå på det passet även när barnen är hemma, eller börja träna hemma. Men det är ju så mycket annat som ska göras hemma... 
    Jag förstår! Det kan vara lite kämpigt att börja med något nytt, men hoppas du kommer in i det så småningom 😊
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-08-04 21:57:20 följande:
    Katter verkar nästan alltid mer intresserade av de personer som visar ointresse för dem och detta är så svårt för mig för jag älskar ju de små liven. Kanske känner de av att man är lite efterhängsen och närhetskrank och tar avstånd eller nåt. Men vi får se och hoppas på det bästa Flört

Ja, verkligen. Surmopsen tillika forumets tramspelle numbero uno är ett riktigt brasslass, på fler sätt än ett. Feg också, som en liten lort. 

Har du gjort nåt särskilt idag annars? Regn hos dig också? 
    Du får testa att spela lite ointresserad och se vad som händer 😉 Men skämt åsido så är det svårt att inte dras till katter när de är så söta, mjuka och gosvänliga. Det hade varit lättare att lägga band på sig om de såg ut som kackerlackor eller något 😅

Idag åt jag långlunch med en kompis i grannstaden! Det var kantarellrisotto med spetskål, semitorkade tomater och getostkräm. Jag är osäker på om smakerna funkade ihop, men separat var de väldigt goda 😛 Regnet har kommit till mig nu och det smattrar mysigt utanför fönstret!
  • Eurydike
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-05 17:58:11 följande:

Haft ösregn trots att solen skinit, skumt väder.

Då hoppas jag att du fick se en regnbåge! 🌈 
  • Eurydike
    Mayjel skrev 2025-08-04 21:10:18 följande:
    Ja, och mindre ensamt när man kommer hem kanske. Vi får se först om hon gillar mig. Inte alls säkert att det så blir. 
    Spanade in Noomi nu och hon är en riktig sötnos med en seniorkatts härliga pondus! 😻
  • Eurydike
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-08-07 16:17:59 följande:

Jag separerat med min kille igår kväll🥹  

Det låter verkligen tufft! Du får ta hand om dig lite extra ❤️
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag