Eurydike skrev 2025-02-22 00:32:15 följande:
Det är praktiskt med glasstårta på så vis! Funderar du på att testa tårtan så måste jag nog varna dig för att den är väldigt speciell. Det är en kombination av ingredienser som jag inte ens förstår hur någon kom på att kombinera. Känsla är att vi tar lite av det här och lite av det där och sedan skjuts in i frysen, så kallar vi det för en glasstårta. Tårtan är för mycket på alla sätt och vis. Den är barock. För mycket glass, hackade cocktail-någonting och en tvinnad marsipantråd på toppen. Smaken inuti är vanilj, någon likör och krokant. Ingenting tycks passa ihop och receptet och förpackningen är nog oförändrade sedan min ettårsdag 😮🎂 Det sjukaste är att det ändå funkar! Tårtan är faktiskt god, i alla fall om man är van vid hur den smakar 😋
Jag vet faktiskt inte när på dygnet jag är född, men jag tycker om firanden och passar på mitt i natten eftersom jag ändå är vaken då. Det brukar sitta fint med ballonger, cider och glasstårta 🥳 Har du någon särskild födelsedagstradition?
Åh, den lät ju väldigt god! Likör är en favorit i glass för mig
Såg en bild och det var en fint prydd glasstårta också. Såg ut som en vanlig tårta ju. Måste testa nån gång!
Trevligt att börja dagen (mycket tidigt då) med att fira sin egen födelsedag. Vi har inga traditioner här, annat än det klassiska med tårta och gåvor.
Vi hade glasstårta en gång på äldste nevöns födelsedag. Var nåt med saltkola som han inte gillade tyvärr. Lite för vuxen smak kanske. Köpte den på Lejonet & Björnen. Känner du till det stället? Trevlig glassbar.
Ja, det är roligt att göra praliner när man väl fått kläm på det hela och slipat upp en snabb och effektiv teknik. Köpte mina silikonformar på Cervera. Men de finns lite överallt, billigare på Lagerhaus. Så roligt att hitta på sina egna smaker också!