Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
De klassiska födelsedagstraditionerna är också mysiga! Otur med glasstårtan där och barn kan ju vara lite känsliga med vissa saker. Det kan ju iofs vuxna också, men min kompis barn har till exempel en fas där han tycker om jordgubbar, grädde och sylt, men inte ihop som en tårta 😅 Jag älskar Lejonet & Björnen och brukar besöka crêperiet i Alingsås och äta deras glass 😋 Min favoritsmak är saffran!
Kan tänka mig att det är kul att göra egna praliner och att det gäller att hitta rätt teknik! Hur kommer det sig att du började göra egna? Var det bara en kul grej eller ville du experimentera med nya smaker?
Ja, barn kan vara lite omständliga med sina smakpreferenser. Ena stunden gillar de något för att i nästa ändra sig helt. Tur att min nevö som firades nu i helgen bestämt sig för att tycka om vispad grädde igen. Vi åt en klassisk prinsesstårta.
Glasstårta hade dock varit gott det med. Kanske till sommaren igen

Så Lejonet & Björnen finns ända borta i Alingsås? Så bra! Ja, deras saffransglass verkar populär, särskilt i vintertider. Hallonglassen går inte heller av för hackor. Kul att också du testat denna lyxglass!
Det var nog mest av nyfikenhet. Ville se om jag var kapabel till att göra lika goda praliner själv, som de man köper i chokladshoppar. Plus att man gillar sötsaker och att hitta på egna smaker som inte finns att köpa. Prova du också vetja, jättegott
Jag gillade också grekisk mytologi som barn!