Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

Sambon bara drar sig undan.

Jag vill ge en liten annan version av det. Det kan vara ett sätt för henne att hantera känslorna utan att skrika, bråka osv. alla är inte bra på att sätta ord på sina känslor eller hantera sina känslor. 

jag kan tex ibland Gå undan för att inte skrika eller bråka, vilket sambon tar som Silent treatment. Jag drar mig undran och han kommer och ska prata om det vilket alltid leder till bråk. Hade han lämnat mig ifred och tagit upp det när känslorna gått över hade vi kunnat prata om det senare. på ett konstruktivt sätt. Men han ska alltid ta upp sakerna direkt vilket gör det svårt för mig att diskutera på ett bra sätt. 

testa att ta upp det några timmar senare eller dagen efter. Fråga när hon inte är arg varför hon gör så. 

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Ja) skrev 2024-08-03 11:11:38 följande:
    Det mogna sättet hade varit att säga åt sin partner att känslorna blir för mycket så att man måste gå undan men att man kan prata om det lite senare, inte bara dra sig undan och vägra kommunicera.
    Ja men alla har inte den mognaden. Och det är bättre att dra sig undan än att skrika och bråka. 
Svar på tråden Sambon bara drar sig undan.