Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Restless legs?

Jag har det, och det är verkligen superjobbigt! Det kommer mest på kvällarna, om jag sitter still länge och är trött. Det gäller att försöka somna innan det blir för jobbigt. Om det kommer innan jag lagt mig brukar jag ta en promenad, och sedan lägga mig med en gång. 
    Jag har hört att magnesiumtabeltter kan hjälpa, men har bara hunnit ta två tabletter än, så jag vet inte om det funkar. 

• Anonym (Frida)
    Anonym (anonym) skrev 2024-08-04 10:28:19 följande:

Ja men verkligen. Hemskt. Vissa dagar kan jag även känna av det i armarna. 

Kan du också känna dig orolig och lättirriterad av det när det gått en stund? 

Ska testa magnesium. Tack för tips 

Om jag är själv hemma så är det inga större problem, då gör jag något aktivt eller tar en promenad, så går det över. Det är värre om jag tex sitter länge och pratar med några vänner, då känns det jobbigt, och ibland hjälper jag till att duka av, går på toa eller ställer mig helt enkelt upp en stund. Är det riktigt illa räcker inte det, dock, utan jag måste gå en längre sträcka och sedan sova. 
    Om särbon och jag ska sova och jag känner av det får han absolut inte nudda mig, utan jag måste ligga som jag vill, och försöka somna fort. 
    Gör jag ingenting blir det först irriterande och sedan riktigt outhärdligt, lite panikkänsla. 
    Går det inte över för dig om du rör på dig?
Svar på tråden Restless legs?