Japp, det känner jag igen. De pappor med småbarn som jag har dejtat verkar dessutom drivas av skuldkänslor och ha behov av att hävda sig via barnen.
Jag är ju själv förälder så självklart är ens barn det viktigaste man har och jag har absolut inga problem med att en pappa tänker så, tvärtom. En pappa som inte prioriterar sina barn är en red flag för mig.
Men de har liksom gjort en grej av det på ett sätt som inte är sunt och spelat ut sina barn mot mitt barn. Både jag och mitt barn är lugna och lätta att umgås med och mitt barn är nästan för snäll så det har inte funnits någon anledning.
Svårt att exemplifiera utan att outa någon men allt har handlat om vad hans barn vill göra och ha det hela tiden och det får inte ifrågasättas som en markering mot både mig och mitt barn utan att vi ens har sagt något om det.
Självklart är inte alla så men det är min erfarenhet. Jag skulle inte ha något emot bonusbarn alls men det är en märklig attityd.
Mitt senaste ex var extrem i det avseendet och det blev stora problem när hans dotter började skolan eftersom hon var van vid att alltid få som hon vill och vara i centrum. Det är inte dotterns fel förstås utan en konsekvens av hans föräldraskap.
Så nej, jag vill inte göra om det även om jag förstår att alla pappor inte är så.