Inlägg från: Anonym (Orkar inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orkar inte)

Män med mindre barn

Orkar verkligen INTE dejta en  till man som har barn under 15. Har verkligen försökt ge dom en chans men 80% av tiden sitter dom och pratar om sina barn och hälften av alla meddelanden innehåller info om deras barn. Inte så kul när man själv snart har ett myndigt barn som är självständigt. Fick barn tidigt så de män i min egen ålder har nästan alltid betydligt yngre barn.

Träffar man en helt barnlös man som är lite äldre så han oftast rätt självcentrerad och då faller det på det. Bästa att hitta någon 55+ som har utflugna. 

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Män med mindre barn
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-08-04 11:00:24 följande:

Man behöver väl inte bli så upprörd för det? Du har kommit till insikt, bra. Då är det desto lättare för dig att sortera ut fel slags killar direkt. Jag väljer aktivt bort de som använder nikotin, har hund eller bor för långt bort. Jag gör processen kort om de skriver, ett snabbt svar tillbaka och sedan är de ute ur ens liv (nåja, de flesta iaf som fattar att nej betyder nej).

Upprörd vet jag inte, mer frustrerad över att det ska vara så svårt att träffa någon som det kan fungera med. Absolut, så jag gör med många, tar bort dom direkt efter ett meddelande om det är något som är en dealbreaker. Men barn har väl inte varit det för mig, mer ett avog till att vilja dejta någon med mindre men har velat ge det ett försök. Men nu vet jag att jag ska ta bort dom direkt med.
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-08-04 11:22:40 följande:
    Ja det är verkligen inte lätt att hitta någon via appar, eller öht numera skulle jag säga. Bra ändå att du nu har hittat din gräns. Skulle föreslå att iaf ge det en chans om barnen är nära myndighetsålder, man riskerar att missa riktigt fina killar om man låser sig till de med utflugna, men du gör så klart som du känner.
    Det är ett fåtal män i min ålder som har barn runt myndighetsåldern, utan de brukar ha barn i åldersspannet 8-12. 
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-08-04 13:51:15 följande:
    Självklart är det jobbigt om det är det man vill ha.. Jag skulle inte heller vara intresserad av en man med barn under myndighetålder då mina egna är utflugna båda två. 
    Har man vuxna barn så är det inte det minsta konstigt att man inte är intresserad av varken andras ungar eller att bli nedprioriterad pga dessa.
    Precis, det handlar inte att inte bli prioriterad. Det handlar om att tiden med småbarn är förbi för ens egen del och att man vill kunna vara fri och flexibel med sin partner och inte på nytt bli begränsad av barn, i det här fallet någon annans barn. 
  • Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Man med barn) skrev 2024-08-04 13:56:14 följande:
    Det är inte konstigt. Men jag tänker att man har ett eget liv också med vänner och intressen. Om mannen ifråga har barn som han tar hand om på ett bra sätt så ger det möjligheten att göra annat emellanåt.

Man vill ju inte hänga 24/7.
    Det problematiska är att mannen tror att man sitter och väntar och planerar sitt liv så man ska vara tillgänglig när han inte har barnen. Sen blir han sur och besviken om man inte kan hänga 24/7 på hans lediga barnveckor. Detta är ett mönster som har upprepat sig många ggr tyvärr och det är fruktansvärt oattraktivt.  
  • Anonym (Orkar inte)

*Barnfria veckor, skulle det stå.

Svar på tråden Män med mindre barn