Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Män med mindre barn

Anonym (Man med barn) skrev 2024-08-04 13:30:38 följande:

Är det så jobbigt att inte blir prioriterad hela tiden? Jag tycker dagens singelpappor är grymma som verkligen tar ansvar för sina barn. Sen att det inte passar dig TS är tufft för dig. Men det är bra för männens  barn och dom är viktigare under dessa år.

Du har ju redan kommit fram till en lösning som passar dina behov bättre. Träffa en 55+are med utflugna barn. Då har dom mer tid för dig.

Självklart är det jobbigt om det är det man vill ha.. Jag skulle inte heller vara intresserad av en man med barn under myndighetålder då mina egna är utflugna båda två. 
    Har man vuxna barn så är det inte det minsta konstigt att man inte är intresserad av varken andras ungar eller att bli nedprioriterad pga dessa.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-08-04 13:55:28 följande:
    Precis, det handlar inte att inte bli prioriterad. Det handlar om att tiden med småbarn är förbi för ens egen del och att man vill kunna vara fri och flexibel med sin partner och inte på nytt bli begränsad av barn, i det här fallet någon annans barn. 
    Så tänker jag också,  nu är det MIN tur. Och den förstör jag inte genom att dra in andras barn u mitt liv. Nej tack.
    Anonym (Man med barn) skrev 2024-08-04 13:56:14 följande:
    Det är inte konstigt. Men jag tänker att man har ett eget liv också med vänner och intressen. Om mannen ifråga har barn som han tar hand om på ett bra sätt så ger det möjligheten att göra annat emellanåt.

Man vill ju inte hänga 24/7.
    När det passar honom ja, och då ska jag anpassa mitt liv efter dina ungar. Det finns inte på världskartan,  då är jag hellre singel. Utöver det är jag måttligt intresserad av barn rent generellt också. 
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-08-04 14:01:09 följande:
    Det problematiska är att mannen tror att man sitter och väntar och planerar sitt liv så man ska vara tillgänglig när han inte har barnen. Sen blir han sur och besviken om man inte kan hänga 24/7 på hans lediga barnveckor. Detta är ett mönster som har upprepat sig många ggr tyvärr och det är fruktansvärt oattraktivt.  

Exakt.

Svar på tråden Män med mindre barn