Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Ta med dyr present?

Anonym (Mamma) skrev 2024-08-06 16:42:19 följande:

Presenten är lika mycket hennes även om den bara är här. Ingen får använda den utan hennes godkännande, medan jag vet att pappan skulle lägga beslag på den där.

Uppdelningen är inte min. Den är pappans. Barnen har saker som ligger nerpackat där för att de inte har plats, men han vägrar låta dem ha det här. Det är saker han la beslag på i bodelningen utan mitt medhåll.

Men för fan snälla sluta nu! Detta är en grej mellan er föräldrar där ni kastar skit på varandra till höger och vänster och försöker sabba för varandra så mycket som möjligt. Blanda inte in er egen dotter i denna jävla konflikt! Om hon har fått en gåva som hon vill ha och har två hem måste hon rimligtvis självklart få ha med sig sin sak till det andra hemmet. Det är fanimig inte hennes fel att ni separerat och att hon tvingas flytta från hem till hem som en fucking zigenare. Istället för att hämnas på den hemska elaka pappan kanske du borde fokusera på att göra allt för att underlätta och göra tillvaran roligare för ditt barn som redan sitter i en svår sits från början.
  • felicityporter
    Yllop skrev 2024-08-06 18:38:26 följande:

"Det är en elektronikpryl som kostade 3000-4000. Pappan vill ha dit för att få använda det själv, något jag inte är okej med. Vet att han inte heller skulle ersätta det om det går sönder hos honom."

Låt henne ta med grejen till pappan.
    Om dottern märker att pappan använder saken mer än vad hon gör kanske hon inte tar med den till pappan något mer.

Exakt! Jag tror mamma har en enorm paranoia här som spökar samtidigt som man märker hur en djup konflikt mellan de två finns där. Dottern är antagligen normalbegåvad och kommer således inte ta med prylen om pappa använder den mer.
  • felicityporter
    Anonym (Mamma) skrev 2024-08-06 18:54:17 följande:

Det är allt annat än en maktkamp från min sida, jag vill helt enkelt inte att idioten ska få använda något jag betalat. Han kan köpa en egen. Han hade alternativet att bekosta halva, men det vägrade han, precis som han kommer vägra ersätta den om den går sönder hos honom.

Du titulerar din dotters pappa ?idioten? och vill av princip att han inte rör något du har köpt? Herregud, väx till dig lite. Det är din dotters sak och hon ska inte straffas för att ni separerat och hatar varandra.
Svar på tråden Ta med dyr present?