• Anonym (Nej)

Jag hatar att vara 40+!

Har försökt förlika mig med min ålder i 1,5 år nu men det går inte. Jag HATAR att ha passerat 40.

Min dröm hade varit många barn. Men träffade mannen i mitt hjärta vid 36 års ålder och två barn blev det. Nu är det för sent för en trea pga att jag helt enkelt är gammal, och jag avskyr det. Jag vill vara yngre. Jag har försökt landa i det här sen jag fyllde 40 men det lättare inte, det blir bara värre varje månad som går. Särskilt när andra får tredje bebisen.

När vänder det? När avtar den här ålderskrisen? Jag känner mig bara bitter att jag träffade rätt så sent, bitter att jag är så gammal. Hatar alla grå hårstrån som börjat poppa upp, hatar att inte vara 30-något längre. Känner mig bara ledsen.

Vet inte vad jag vill men kan nån säga nåt alls som är positivt med att vara 40+? 
  • Svar på tråden Jag hatar att vara 40+!
  • Lynx123

Just i den åldern är det klassiskt att krisa!!!
    Det kommer att bli mycket bättre.

Om du har turen att få bli gammal kommer du se tillbaka på den här åldern som rena ungdomen.

Så försök förlika dig...

• Anonym (Lola)

Stackars jävel. Bara träffat sitt livs kärlek och fått gåvan av två älskade barn.
    Kanske har hon bara en helt okej inkomst, ett tryggt hem och en frisk kropp också.
    Samhällets olycksbarn, alltså.
    Thoughts and prayers.

• Anonym (M)

Är 39,5 år och har ett barn. Önskat ett till men har inte hittat någon att skaffa med och tiden rinner iväg. Här kan vi snacka ångest och livskris. Tycker du ska vara nöjd, du har ändå man och två barn, långtifrån alla som har det.

• Anonym (Nej)

Anonym, Lola, du vet inte om mitt liv. Vad jag har, inte har, gått igenom, inte gjort.

Så var tyst.

• Anonym (44)

Lever mitt bästa liv nu som 40 +. Träffade han somnat kan tänka mig leva med (som det känns nu) resten av livet för snart 2 år sedan.
    Värsta perioden i mitt liv var i princip alla år i 30 års åldern pga att den jag fick barn med tidigt i livet var en riktig plåga på olika sätt. 

Men nu är barnen stora nog att klara sig själva och nästa kapitel i livet har börjat. 

• Anonym (,,)

Men lägg ner med dina trådar nu. Alla vet vid det här laget att du hittar på. Och du känns igen, bara så du vet. 

• Hjelm

Själv tycker jag att 40-årsåldern är den kanske bästa tiden i livet. Under förutsättningen att man har ett ordnat liv. Men det gäller ju alltid. Har man det inte bra är man knappast lycklig oavsett ålder.

Men är det verkligen en generell ålderskris du har? Eller handlar det till 100 procent om att du inte verkar kunna få ett tredje barn? De sakerna hänger ju inte nödvändigtvis ihop. Mängder av kvinnor får barn efter 40 och många kunde aldrig få ens ett enda barn...

• Anonym (Nej)

Anonym(,,), varför tror du att jag bryr mig vad du tycker om det? Känner igen din typ med, så du vet.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Gubbe)
    Valackare86 skrev 2024-08-09 15:54:04 följande:

Ja Ja Ja ! Men nu är det de facto så att du är en 40-årig medelålders dam. Att jävlas emot hjälper inte. Acceptera att du har blivit gammal och grå. Det blir lättare att stå ut med åldrandet sedan. Anpassa din apparatur med glasögon, uppsatt hår, lågskor och blusar

Ja ja ja! Men nu är du de facto en nästan 40-årig medelålders gubbe själv, så du kanske inte ska gasta så mycket?
Svar på tråden Jag hatar att vara 40+!