• Anonym (TS)

Problem med erektionen - hjälp

Jag har träffat en ny man, 40 år gammal. Jag upplever att vi tänder väldigt mycket på varandra. Vi blir som galna nästan när vi är tillsammans. Men han har problem att få och behålla erektion. Jag har gett honom orgasmer med mun och händer men vi har ännu inte kunnat genomföra ett samlag. 

Även när jag hör hur han verkligen njuter vid en avsugning så kan han bli slak för att sedan styvna igen, och så håller det på. Jag bara fortsätter och han verkar njuta mycket även när den slaknat en del.
    Han ger givetvis mig orgasmer också.

Han har inte tagit upp detta med erektionen som ett problem och jag är rädd för att ta upp det för att då göra honom ännu mer medveten om det och på så sätt förvärra det. Men jag vill ju såklart väldigt gärna ha samlag. Väldigt gärna!

Vad göra? Ska jag prata med honom om det med risk att förvärra det? Finns det överhuvudtaget hjälp att få med ett sånt här problem? Jag har aldrig varit med om detta tidigare.

• Svar på tråden Problem med erektionen - hjälp
  • Anonym (Bill)

Det finns hjälp mot detta sedan trettio år tillbaka, visste du inte det?

• baam77

Det kan ju beror på många saker. Tränar han? Äter han bra mat? Är förhållandet nytt? 

• Anonym (TS)
    Anonym (Bill) skrev 2024-08-10 17:39:33 följande:

Det finns hjälp mot detta sedan trettio år tillbaka, visste du inte det?

Finns ingen anledning att vara dryg.
  • Anonym (TS)
    baam77 skrev 2024-08-10 17:58:10 följande:

Det kan ju beror på många saker. Tränar han? Äter han bra mat? Är förhållandet nytt? 

Vi har bara dejtat i drygt en månad så ja det är väldigt nytt.
    Nja, han är inte så jättehälsosam. Fysiskt krävande jobb men tränar inte i övrigt. Äter väl okej. Lite överviktig. 
  • Anonym (TS)

Fler?
    Borde jag ta upp det eller vänta lite till och se om det blir bättre?

• baam77
    Anonym (TS) skrev 2024-08-10 21:23:51 följande:

Fler?
    Borde jag ta upp det eller vänta lite till och se om det blir bättre?

Som förhållandet är nytt så kan det var så att han känner press att prestera och så blir det moteffekt. På morgonen har män högst testosteron och vänta några dagar så han blir lite överkåt och testa. Sen kanske det kan vara så att han tänder på en gjej men inte vågar säga det till dig än som det är nytt. 
  • Anonym (TS)

Nu sågs vi efter att ha varit ifrån varandra en vecka. När vi hamnade i säng var det tydligt hur mycket vi saknat varandra. Galet upphetsade. Men ståndet funkade ändå inte så vi kunde inte genomföra ett samlag och jag börjar bli otroligt frustrerad. Han ger mig härliga orgasmer men jag vill bli påsatt helt enkelt. 

• Anonym (Anonym)

Det mesta sitter ju i huvudet men erektionsproblem kan också har organiska orsaker. Oftast är det både och, dvs prestationsångest och någon fysisk orsak såsom högt blodtryck, begynnande diabetes, övervikt. Det bästa är att söka vårdcentralen. De brukar kolla organiska orsaker och kan skriva ut piller sen. 

• Anonym (TS)

Uppdaterar i min gamla tråd.

Det har blivit lite bättre och vi kan genomföra samlag typ 1/10ggr. Max.
    Men han har fortfarande svårt att få och behålla erektionen. Och jag upplever aldrig att den blir sådär RIKTIGT hård.
    Nu kan det ju knappast vara att han är nervös med mig, vi har ju träffats hyfsat länge nu.

Jag är ärligt talat osäker på om jag kan fortsätta såhär. Jag saknar regelbundna samlag, att känna ett ordentligt stånd. Och när vi väl har samlag är det intensivt och över på 2-3 min.

• Anonym (TS)

Inga nya tankar?

Svar på tråden Problem med erektionen - hjälp