• Anonym (TS)

Problem med erektionen - hjälp

Jag har träffat en ny man, 40 år gammal. Jag upplever att vi tänder väldigt mycket på varandra. Vi blir som galna nästan när vi är tillsammans. Men han har problem att få och behålla erektion. Jag har gett honom orgasmer med mun och händer men vi har ännu inte kunnat genomföra ett samlag. 

Även när jag hör hur han verkligen njuter vid en avsugning så kan han bli slak för att sedan styvna igen, och så håller det på. Jag bara fortsätter och han verkar njuta mycket även när den slaknat en del.
    Han ger givetvis mig orgasmer också.

Han har inte tagit upp detta med erektionen som ett problem och jag är rädd för att ta upp det för att då göra honom ännu mer medveten om det och på så sätt förvärra det. Men jag vill ju såklart väldigt gärna ha samlag. Väldigt gärna!

Vad göra? Ska jag prata med honom om det med risk att förvärra det? Finns det överhuvudtaget hjälp att få med ett sånt här problem? Jag har aldrig varit med om detta tidigare.

• Svar på tråden Problem med erektionen - hjälp
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-14 21:13:09 följande:

Uppdaterar i min gamla tråd.

Det har blivit lite bättre och vi kan genomföra samlag typ 1/10ggr. Max.
    Men han har fortfarande svårt att få och behålla erektionen. Och jag upplever aldrig att den blir sådär RIKTIGT hård.
    Nu kan det ju knappast vara att han är nervös med mig, vi har ju träffats hyfsat länge nu.

Jag är ärligt talat osäker på om jag kan fortsätta såhär. Jag saknar regelbundna samlag, att känna ett ordentligt stånd. Och när vi väl har samlag är det intensivt och över på 2-3 min.

Menar du att ett försök av tio lyckas? Hur ofta blir det ungefär? Det är väl känsligt, men vet du hur det har fungerat för honom med tidigare partners? Hur mycket har ni pratat om problemet?
  • Anonym (Q)

Kommunikation är viktigast. Prova penisring och/eller be honom ordna med ett piller mot ED. Bäst är väl om han kommer fram till det själv. Är han inte lika frustrerad som du när det gäller omslutande sex?

• Anonym (TS)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-15 08:09:57 följande:
    Menar du att ett försök av tio lyckas? Hur ofta blir det ungefär? Det är väl känsligt, men vet du hur det har fungerat för honom med tidigare partners? Hur mycket har ni pratat om problemet?
    Ja, max ett av tio. Vi ses bara varannan vecka då vi har barn varannan vecka. Och då blir det ju sex första dagen vi ses, alltså varit ifrån varandra en vecka, och den gången är det största chans att det funkar. Så ses vi 3-4 gånger under den barnfria veckan. Jag hade gärna haft sex alla de dagarna men det är uteslutet. 

Vi har pratat minimalt om detta. Jag märker att det är oerhört känsligt för honom och jag är rädd att förvärra det ytterligare genom att ta upp det.
    Men jag tror det har varit såhär i tidigare relationer också. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-15 08:18:18 följande:

Kommunikation är viktigast. Prova penisring och/eller be honom ordna med ett piller mot ED. Bäst är väl om han kommer fram till det själv. Är han inte lika frustrerad som du när det gäller omslutande sex?

Nä han verkar liksom acceptera/köpa att såhär är det. Så jag tror det har varit såhär långt innan mig. Jag vet inte om han egentligen förstår att detta inte är "normalt". Han har väldigt mycket mindre erfarenhet än jag. Han har två långa relationer bakom sig och jag är den tredje han är med.
  • Anonym (Anonym2)

Tror inte heller att det är för att han är nervös längre. Ni har ju varit tillsammans så pass länge nu...
    Jag brukar ha problem ibörjan av en relation. Men brukar bli bättre när man känner sig mer trygg i sin relation. Så borde vara nåt annat som spökar.

• Anonym (TS)
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-05-15 11:51:50 följande:

Tror inte heller att det är för att han är nervös längre. Ni har ju varit tillsammans så pass länge nu...
    Jag brukar ha problem ibörjan av en relation. Men brukar bli bättre när man känner sig mer trygg i sin relation. Så borde vara nåt annat som spökar.

Jag tror ändå att en liten del sitter mentalt för t.ex om han inte kommer in första försöket, typ att vi hamnat i fel vinkel eller så, då är det kört. Då slaknar han direkt och vi får ha oralsex eller så istället. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 12:24:47 följande:
    Jag tror ändå att en liten del sitter mentalt för t.ex om han inte kommer in första försöket, typ att vi hamnat i fel vinkel eller så, då är det kört. Då slaknar han direkt och vi får ha oralsex eller så istället. 

Jo, det är nog sant.  Han är väl väl medveten om det själv att behöver in  på första försöket.  
    Men kan du hjälpa han att styra så kan kommer in rätt?
    ..
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 11:03:24 följande:
    Ja, max ett av tio. Vi ses bara varannan vecka då vi har barn varannan vecka. Och då blir det ju sex första dagen vi ses, alltså varit ifrån varandra en vecka, och den gången är det största chans att det funkar. Så ses vi 3-4 gånger under den barnfria veckan. Jag hade gärna haft sex alla de dagarna men det är uteslutet. 

Vi har pratat minimalt om detta. Jag märker att det är oerhört känsligt för honom och jag är rädd att förvärra det ytterligare genom att ta upp det.
    Men jag tror det har varit såhär i tidigare relationer också. 

Män har ju olika kapacitet. Du får kanske nöja dig med att försöka få till ett lyckat samlag under veckan och så kanske ha sex på något annat vis ytterligare en gång.

Jag har ganska svårt att klara av samlag och vi har sex 2-3 gånger per månad. Min frus ex kunde var och varannan dag.

Det är bra om han inte känner sig anklagad utan i stället upplever att du stöder honom, men det är förstås lätt att säga.

• Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2025-05-15 12:24:47 följande:
    Den mentala biten kan ha stor betydelse. För mig är det fysiska en viss begränsning. Jag kan ha svårt att få stånd och att bli tillräckligt hård, men det kan också försvinna fort av någon liten störning, pling i telefonen, något ljud från barnens rum etc. Också oron för eller tanken på att det kanske misslyckas kan göra att det är kört.
Svar på tråden Problem med erektionen - hjälp