Tilolo skrev 2024-08-11 15:37:00 följande:
Helt okej, hörs om du skulle känna för det. 😊
Just det, inget liv utanför. :/ Inte ens vissa semestrar kunde hjälpa mig att varva ner ordentligt. Det känns verkligen tröstefyllt att veta att du har känt något liknande, det gör liksom min oacceptans över min oförmåga lite mer acceptabel faktiskt. 🙂
Min tidigare psykolog berättade en gång om en kille som hade svårt för det sociala. Det var också ett servicejobb. Han valde tillslut att berätta för sina kollegor att han bara kunde fungera och prata om sina arbetsuppgifter.
Det var inga problem.
Det hade varit skönt med en sån arbetsplats.
Något som jag även kan finna ett problem med är all denna tid och logistik som går åt att planera att åka dit, tid hemma att avsätta varje dag att göra matlåda, all tid att åka färdmedel med alla människor däri som för mig kan väcka en del problem. Och sen dessutom alla vardagssysslor man ska hinna eller rättare sagt, orka med.
Ja,.,. nej, jag förstår verkligen inte hur människor med familj, orkar.,.,.
Det som hjälpt mig till den situation jag fått nu är en diagnos utredning. Funderar på om det också skulle kunna hjälpa dig, så att du får slippa denna press av att klara det du egentligen inte klarar? Hur känner du inför det? Eller har du kanske gjort en sån utredning? 🙂
Jag har gjort en sån utredning så jag vet vad jag har och visst har det gett en del förståelse men det har knappast gjort mitt liv enklare. Utan mer att man är dömd till problem resten av livet.
Ja snälla nån, matlådorna skapar ju bara dom extremt mycket ångest, som att man inte hade tillräckligt. Ibland orkade jag inte fixa nån mat utan hade med mig yoghurt, sänkte kraven helt enkelt. Svårt att planera vad man skulle ha med sig och det blev sällan nånting över av middagen när alla hade ätit.
Vet inte vad jag vill med framtiden, vet bara att jag aldrig kommer pressa mig så mycket när det gäller ett jobb mer, det var nära att kosta mitt liv. Har lärt mig att hälsan kommer först, för den kan sabbas och aldrig bli bra igen.