• Anonym (Väntar)

Väntar på plus!

Hej! Igår hade jag ägglossning och nu börjar den spända väntan på att ta graviditetstester, någon mer som väntar och längtar? 🥰

• Svar på tråden Väntar på plus!
  • ersi12

Jag börjar bli knäpp haha. testet var negativt, men kom fram linje 30 minuter efter. Detta är fjärde testet sedan sist som har gett spökstreck men de andra har kommit 1-2 timmar efter. förstår ju att det är negativt i och med det tunna strecket, vill mest dela min frustation?

• Anonym (Alex)
    Anonym (Väntar) skrev 2024-09-23 09:15:41 följande:

Men alltså hur roligt med alla gravida i tråden? bara regnar ju positiva graviditetstest!!! GRATTIS ALLIHOP! 

jag fick mens i förrgår (väntat då vi undvikit ägglossningen förra cykeln) så jag börjar om på ny kula. hoppas det hittar hit några nya som kan försöka med mig haha! så glad för allas skull!!!

Får nog komma tillbaka hit och göra dig sällskap 😕
    Testen har inte alls stegrat så som jag velat, tog ett nu på eftermiddagen som jag tycker är svagare tom så ingen bra magkänsla här.
    Har inte kommit något blod eller så men tror inte detta går vägen alltså....
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 16:19:09 följande:
    Får nog komma tillbaka hit och göra dig sällskap 😕
    Testen har inte alls stegrat så som jag velat, tog ett nu på eftermiddagen som jag tycker är svagare tom så ingen bra magkänsla här.
    Har inte kommit något blod eller så men tror inte detta går vägen alltså....
    Hur ser dina test ut? Skickar lyckoönskningar ❤️
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-09-23 16:31:27 följande:
    Hur ser dina test ut? Skickar lyckoönskningar ❤️

Tack! 

Ser ut såhär 
    mån
    sön
    lör
    fre
    ons
    mån

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 17:35:13 följande:

Tack! 

Ser ut såhär 
    mån
    sön
    lör
    fre
    ons
    mån

Vilket är det senaste? Det där uppe? det är ju positivt? 😳
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-23 18:34:22 följande:
    Vilket är det senaste? Det där uppe? det är ju positivt? 😳

Ja det längst upp är från i morse men sen tog jag ett i em som var svagare men tog inte med det i bilden. 

Ja det är positivt absolut, men stegringen är väldigt långsam på en hel vecka känns det som? 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 18:38:53 följande:
    Ja det längst upp är från i morse men sen tog jag ett i em som var svagare men tog inte med det i bilden. 

Ja det är positivt absolut, men stegringen är väldigt långsam på en hel vecka känns det som? 
    Jag förstår hur du menar. kan du kontakta närmste VC för blodprov och mäta hcg? Så du ser att det utvecklas och ökar som det ska? ❤️
  • Anonym (Alex)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-09-23 19:19:26 följande:
    Jag förstår hur du menar. kan du kontakta närmste VC för blodprov och mäta hcg? Så du ser att det utvecklas och ökar som det ska? ❤️
    Har aldrig behövt göra detta med tidigare barn så har inte tänkt på långt. Tänker avvakta ett tag till och se hur det artar sig men som sagt, har ingen bra magkänsla iallafall...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 19:50:03 följande:
    Har aldrig behövt göra detta med tidigare barn så har inte tänkt på långt. Tänker avvakta ett tag till och se hur det artar sig men som sagt, har ingen bra magkänsla iallafall...
    Hmm, alltså jag tänker att det är ju fortfarande väldigt tidigt i en potentiell graviditet och hcg nivån kan ju vara något lägre på eftermiddagarna än på morgonen. Kan ju vara därför det är svagare på eftermiddagen. Stegringen generellt har jag inget vettigt svar på. Hade nog också hört av mig till vårdcentralen eller någon mvc mottagning. 
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Alex) skrev 2024-09-23 19:50:03 följande:
    Nä jag förstår ❤️ vilken dag är du på? Tänkte om du började testa före bim och du nu närmar dig/är strax förbi bim? Isåfall är ju inte strecken svaga. Kanske ta ett digitalt med veckor? men du känner din kropp bäst så klart. Önskar dig lycka till!
Svar på tråden Väntar på plus!