• Anonym (M)

Att bli ghostad…

Mina tankar. Den där chocken du fått beror på att du har hängt upp dig för mycket på honom. Inbillat dig en massa saker verkar det som. Fastna inte lika fort och lätt vid någon som du faktiskt inte känner, nästa gång.

• Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 17:28:14 följande:
    Jag har varit i samma sits själv. Hur kunde han göra så, vet inte hur många varv jag tänkte på det, låg sömnlös på nätterna. Jag diskuterade med dom jag känner om och om igen, I slutändan kom jag aldrig fram till något svar ändå. 
    Vet du vem mannen är?
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 17:45:35 följande:
    Självklart vet jag det. Men jag har släppt det nu. Det tog tid.
    Det spårade ur totalt, jag kunde inte längre jobba eller göra nånting för det var det enda jag tänkte jag på. Jag behövde komma på hur han kunde göra så innan jag tänkte gå vidare. 
    Men hur kan du veta att det är samma man?
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 17:59:38 följande:
    Jag tror inte att det är samma man som ts har att göra med. Men vet vet, det kanske är det också. 

Jag vet bara att ts man inte är intresserad, Hon vill gärna ha svar på hur han kunde bete sig som han gjorde när han verkade så intresserad, jag tror inte hon kommer få något svar på det. 
    Ok tyckte du skrev som om det var den mannen du berättade om
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-15 19:06:28 följande:
    Men då kan man ju också vara ärlig och tala om hur man känner istället för att lämna den man dejtat i ovisshet.
    Och få ett motargument eller följdfråga som man sen behöver svara på istället för att lämna den man dejtat i ovisshet
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-15 19:22:15 följande:
    Ghostar man så får man räkna med följdfrågor. Oavsett orsaken bakom det.
    jag pratar ju inte om att ghosta! Jag åsyftade ditt förslag om att prata om hur man känner.
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 23:48:00 följande:
    Vilket fall som helst så vägrar han svara på varför. Och det finns inget du kan göra åt det. 

Du kan gå vidare, eller sitta kvar om en år och fundera på anledningen.
    Han kommer ju eventuellt höra av sig igen, om han får slut på bättre alternativ enligt dig. Då kan ju TS passa på att fråga om anledningen. Kanske inom mindre än ett år.
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 13:00:06 följande:
    Ja, och då kommer han säga att det beror på att han haft mycket att göra, han var för kär, han hade mycket på jobb, var för trött, osv.

Den killen jag berättade om kom tillbaka för några månader sedan. 
    Jag gick vidare trots att jag var jättekär.
    Jag hade då redan kommit på att man ghostar inte och pratar med andra istället om man är intresserad. 
    Jag har ghostat olika män men aldrig senare ljugit om anledningen, om det är vad du insinuerar att han skulle göra när han säger detta? Hur kan du vara så säker på hur folk kommer göra?
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-16 15:20:32 följande:
    Och jag tolkade det som att du menade att det är bättre att ghosta än att behöva förklara att man inte är intresserad och inte vill fortsätta träffas.
    Menade du något annat så får du gärna rätta mig.
    Jag menade att peka på konsekvenserna som ditt förslag kan få. Om man anser att det är fel att lämna personen i ovisshet, så kan man bli fast i att fortsätta svara på följdfrågor till varför man inte vill fortsätta. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-17 12:01:29 följande:
    Och om personen då inte anser att förklaringarna duger så är det väl bara att blockera.
    Men varför det, om personen inte förstår om du inte utvecklar svaren bättre? Du anser ju att det är fel att lämna personen i ovisshet.
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-17 13:31:00 följande:

Det räcker att säga att man inte längre är intresserad.

Det kan man ju tycka, men nu handlade det om att Molly tycker att det är fel att lämna någon i ovisshet. Och ska man tänka så, då kan man bli fast i en diskussion där man får utveckla varför man inte är intresserad. Förklarar man då inte bättre och rätar ut alla återstående frågetecken och lämnar obesvarade frågor = ovisshet
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-17 14:07:13 följande:
    Ja,men det räcker väl med att säga att det inte klickar eller att man inte är intresserad.
    Om personen inte accepterar den förklaringen så är det väl bara att blockera om h*n inte ger sig.
    Man ska inte behöva förtydliga sig om man har varit tydlig.
    Hur kan det räcka om personen fortfarande har kvar ovisshet? Man ska inte lämna personen man dejtar i ovisshet enligt dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (I) skrev 2024-08-18 02:50:17 följande:
    Jo men hur många människor är det som väljer att inye fatta efter en lång förklaring? ärligt talat, 2%? sedan är det skillnad på en ge En Förklaring istället för att bara dra VS att fastna i tusentals olika timslånga diskussioner Eller hur
    Ganska många procent av de jag varit med om iallafall. Det fortsätter komma motfrågor. Så hade jag resonerat att man inte ska lämna någon i ovisshet så hade det inte funkat så bra 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-18 16:33:47 följande:
    Har man gett en tydlig förklaring så kan man inte göra så mycket mer.
    Duger inte den förklaringen så är ju det den personens problem.
    Det jag menat är mer när man bara ghostar utan att överhuvudtaget ge en förklaring till varför.
    Så då är ovissheten som är kvar helt plötsligt den personens problem Nu är det annat ljud i skällan
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-19 12:20:55 följande:
    Det är du som missförstår mig.
    Om du väljer att ghosta utan en förklaring så lämnar du ju personen i ovisshet och får räkna med att få frågor.
    Men ger du istället en förklaring till varför du inte vill fortsätta träffas och den andre personen ändå fortsätter grubbla och komma med motfrågor så är det ju dennes problem. Då har du gjort det du kan.
    Hur kan det vara så svårt att förstå?
    Och hur kan du har så svårt att förstå att det är ingen förklaring om frågetecken fortfarande återstår.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-20 18:38:08 följande:
    Jag har inga problem med att förstå det.
    Det jag däremot har svårt att förstå är varför man väljer att fortsätta svara någon som ändå inte accepterar de svar och förklaringar man ger istället för att bara blockera.
     det måste man ju om man ska göra som du tycker. Du tycker ju att det är fel att lämna personen i ovisshet
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-21 08:30:40 följande:
    Inte om personen vägrar acceptera de svar och förklaringar h*n får. Då är det bara att blockera.
    Det är att bara ghosta utan ens så mycket som en förklaring jag tycker är fel.
    Vad är det du inte förstår?
    Personen kanske inte vill acceptera om det är en dålig  förklaring som inte håller riktigt. Och då återstår ju ovissheten. Accepterar du själv dåliga förklaringar och köper allt rakt av?
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-21 22:40:34 följande:
    Och då är ju det personens egna problem att hantera.

Fast varför ska man ge en dålig förklaring? Det räcker väl med att säga att man inte är intresserad eller att det inte klickade?
    Det hade i alla fall jag accepterat.

Ja då kan man lika gärna säga att det är personens egna problem att hantera om han blir ghostad. 

Finns massor av invändningar och motfrågor mot de förklaringarna. Och svarar man inte på det, ja då lämnar man faktiskt personen i ovisshet.

Svar på tråden Att bli ghostad…