• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (Hellen)

Hade inte du nyss en likadan tråd där du fått en massa råd?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Hellen) skrev 2024-08-13 21:12:48 följande:

Jag skrev en liknande tråd för några veckor sen, det är säkert den du tänker på.

mitt råd som var med om liknande: det går över med tiden. Så andas Och tänk att "this too shall pass". Det finns säkert ett skäl för att du blev Ghostad. Han gillar nog dig men gissningsvis har han tjej (så var det i mitt fall). 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-13 21:29:09 följande:

Jag skrev en liknande tråd för några veckor sen, det är säkert den du tänker på.

mitt råd som var med om liknande: det går över med tiden. Så andas Och tänk att "this too shall pass". Det finns säkert ett skäl för att du blev Ghostad. Han gillar nog dig men gissningsvis har han tjej (så var det i mitt fall). 

Tack. Ja, jo, så är det ju. Men jag får vågor av känslan att hur kunde HAN göra så. Flera andra kan jag tänka mig göra så, men inte han som alltid varit så vänlig och omtänksam. Det är något jag inte fattar här :/ 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Hellen) skrev 2024-08-13 21:12:48 följande:

Nej, jag har inte skrivit en sånhär tråd tidigare. 

• Tixer
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-13 21:09:36 följande:
    Att bli ghostad?

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

Hade ni sex? I så fall fick han vad han ville så att ja tyvärr han har något vidare 
  • Anonym (Ghostad)
    Tixer skrev 2024-08-13 22:19:50 följande:
    Hade ni sex? I så fall fick han vad han ville så att ja tyvärr han har något vidare 

Nej det hade vi inte. Han har alltid varit respektfull och aldrig ens skrivit något *snuskigt* till mig 

• Anonym (Hellen)

Fråga den här tjejen då isåfall. Verkar ju ha EXAKT samma problem

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-13 21:09:36 följande:
    Att bli ghostad?

Jag kan förstå att du känner så men du behöver komma över det. För problemet är inte ditt utan hans. En människa som kommit så kort i livet att han inte ens kan säga rakt ut vad han tycker är inget att ha.Så var tacksam att du fick denna info till dig tidigt och inte efter giftermål och två barn.

Alla människor passar inte ihop och han kände väl att ni inte gjorde det. Det är inget betyg på dig. Det är bara för dig att gå vidare.
  • Anonym (Dålig stil)
    Anonym (Hellen) skrev 2024-08-14 05:49:59 följande:

Fråga den här tjejen då isåfall. Verkar ju ha EXAKT samma problem

Vad är det som gör att en del människor i detta forum känner att de bara måste trycka till otrevliga kommentarer eller som i ditt fall helt onödiga kommentar. Vad spelar det för roll om personen skrivit ett eller flera inlägg i samma ämne?? Du kanske inte har någon ventil någon annanstans och detta forum är det enda. Visa ödmjukhet istället.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-13 22:14:02 följande:
    Tack. Ja, jo, så är det ju. Men jag får vågor av känslan att hur kunde HAN göra så. Flera andra kan jag tänka mig göra så, men inte han som alltid varit så vänlig och omtänksam. Det är något jag inte fattar här :/ 
    Folk är inte alltid det dom utger sig för att vara tyvärr. Gå vidare bara. Det finns fler och snart är du över honom
Svar på tråden Att bli ghostad…