Inlägg från: Anonym (Ghostad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-13 21:29:09 följande:

Jag skrev en liknande tråd för några veckor sen, det är säkert den du tänker på.

mitt råd som var med om liknande: det går över med tiden. Så andas Och tänk att "this too shall pass". Det finns säkert ett skäl för att du blev Ghostad. Han gillar nog dig men gissningsvis har han tjej (så var det i mitt fall). 

Tack. Ja, jo, så är det ju. Men jag får vågor av känslan att hur kunde HAN göra så. Flera andra kan jag tänka mig göra så, men inte han som alltid varit så vänlig och omtänksam. Det är något jag inte fattar här :/ 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Hellen) skrev 2024-08-13 21:12:48 följande:

Hade inte du nyss en likadan tråd där du fått en massa råd?

Nej, jag har inte skrivit en sånhär tråd tidigare. 

• Anonym (Ghostad)
    Tixer skrev 2024-08-13 22:19:50 följande:
    Hade ni sex? I så fall fick han vad han ville så att ja tyvärr han har något vidare 

Nej det hade vi inte. Han har alltid varit respektfull och aldrig ens skrivit något *snuskigt* till mig 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (M) skrev 2024-08-14 09:24:07 följande:

Mina tankar. Den där chocken du fått beror på att du har hängt upp dig för mycket på honom. Inbillat dig en massa saker verkar det som. Fastna inte lika fort och lätt vid någon som du faktiskt inte känner, nästa gång.

Cathariiina skrev 2024-08-14 08:40:47 följande:

Det där händer hela tiden när man nätdejtar. Du måste bli mer hårdhudad om du ska fortsätta nätdejta, annars kanske du ska sluta med det och leta i miljöer där folk inte bara KAN försvinna på det där sättet? Någon förening kanske. Många träffas på jobbet. Eller i vänkretsen. 

Vi har träffats tidigare också, för några år sen. Så vi kände varandra från förr. Så på ett vis var det inte bara ?nätdejting? , men han bor 2h bort så han har möjlighet att försvinna ändå... 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Silverplacering) skrev 2024-08-14 07:16:31 följande:
    Du kanske inte kommer gilla det här, men jag vågar nog sätta pengar på att han har börjat prata med någon som intresserar honom mer än dig. Det betyder inte att han ogillar dig eller att du är dålig, men att den här damen intresserar honom mer än vad du gör. Du fick en silverplacering, det finns säkerligen en brons och några som hamnade utanför pallen med. Samt en guld då.

Om inte det här funkar med fröken Guld så kommer du antagligen höra av honom igen och han kommer försöka återuppta kontakten med dig om det inte gått allt för lång tid.
    Ja, det är möjligt. Vi hade inte något seriöst ännu, vi var just nu nära vänner. Han svarade mig alltid jätte snabbt. Det är därför jag vet att något är fel nu. Även om vi inte direkt dejtade så är jag lika förvånad ändå, för jag hade höga tankar om honom, trodde inte HAN skulle kunna behandla mig så? Allt vad han sagt går emot hans handling. 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-14 06:41:46 följande:
    Folk är inte alltid det dom utger sig för att vara tyvärr. Gå vidare bara. Det finns fler och snart är du över honom

Men han var det både i text och irl, så svårt å greppa bara.. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (Dålig stil) skrev 2024-08-14 06:32:53 följande:
    Vad är det som gör att en del människor i detta forum känner att de bara måste trycka till otrevliga kommentarer eller som i ditt fall helt onödiga kommentar. Vad spelar det för roll om personen skrivit ett eller flera inlägg i samma ämne?? Du kanske inte har någon ventil någon annanstans och detta forum är det enda. Visa ödmjukhet istället.
    Tack för din förståelse  <3 Har dock inte skrivit flera inlägg om detta. 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Silverplacering) skrev 2024-08-14 13:57:59 följande:
    Ja, det är egentligen den enda anledningen det kan vara om en kvinna tydligt märkt att snubben gillar henne, och sedan plötsligt ghostar henne ändå utan att det skurit sig på något sätt. En annan kvinna han gillar ännu mer.

Med viss diskrepans då för att tex. hans syrra kan ha dött eller något väldigt chockerande/omvälvande. Men det är lite morbidt att tänka att något sådant hänt. 
    Ja, kanske det är så.. Även fast det inte verkade så när vi umgicks. Han var all in för mig kändes det som.. 

Har tänkt tanken att tänk om något hänt, men då vänds jag av att, han pratar ju med andra? Vad jag kan se utav hans aktivitet online. Så varför inte säga något till mig då också?
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Singel) skrev 2024-08-14 19:54:37 följande:

Jag (tjej) var också med om det för 2 år sedan där jag blev ghostad av en kille i ett halvår trots att han dagligen var aktiv på sociala medier så jag vet hur du känner. Sen kom han tillbaka efter 6 månader från ingenstans med ett sms ?ursäkta att jag inte svarat, jag har haft fullt upp men ses gärna?. Mycket möjligt att han dejtade andra under den perioden och tog mig som en backup plan men jag tog inte tillbaka. Jag hade inte brytt mig då felet ligger hos honom som ghostat dig. Känn absolut ingen skuld. Killar kommer alltid tillbaka men gör det som får dig att må bra och att lägga gränser. Jag blockerade killen när han försökte komma tillbaka och dejtade andra helt enkelt. Livet är för kort för omogna män som inte är redo för något seriöst. Finns bättre män där ute. 😄

Tack för ditt svar. 🙂 Jag har haft fullt upp? Det lät som en dålig ursäkt :/  

Jag skrev till min kille i fråga att *ok du verkar inte vilja prata längre, jag förstår inte men tänker inte störa. Men jag är besviken och ledsen över hur du valde att behandla mig.*

Det är jag verkligen, trodde högre om honom då han betett sig så bra innan. :(  Men nu har jag börjat få dåligt samvete för det jag skrev, var det skuldbeläggande att säga så? Eller var det ok skrivet? Borde jag ha frågat om han är ok? 

Jag frågade inget sånt eftersom jag sett att han verkar prata med andra men inte mig, så jag tänkte det att något skulle hänt så han inte kan prata är uteslutet då?

Svar på tråden Att bli ghostad…