Inlägg från: Anonym (Ghostad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Anonym (Singel) skrev 2024-08-14 21:49:49 följande:

Ja, jag håller med. Ganska dålig ursäkt men jag svarade inte. Jag blev väldigt sårad av att han ghostade mig sen måste man inte ta tillbaka en kille som ghostat heller. Han har säkert träffat andra kvinnor under tiden han ghostat mig. Någon av de kvinnorn får slösa sin tid med honom. 😂🥴

Då började han alltid ringa mig på dolt nummer i syfte att komma tillbaka men jag blockerade honom och bytte nummer. Saknar inte alls honom faktiskt. Finns verkligen bättre män där ute. Det är bara att dejta på. Ha kul 😄

Jag skulle nog testa att skriva något i still med

?Hej (namn). Det var längesedan och jag tyckte det var jättetrevligt sist. Hur går det? 

Svarar han så är det bra tecken men svarar han ej så skulle jag inte skriva något efter det meddelandet. Men som sagt, killar kommer alltid tillbaka 

Det är dock inte jätte längesen, detta har hänt nyligen. jag har försökt nå honom på två olika sätt och han ignorerar allt. Öppnar inte ens. Förmodligen läser i notisen? Så jag har faktiskt inte lust att skriva till honom längre då han bara ignorerar. Därför jag frågade om det jag skrev var dåligt? Tycker du det? Du får vara ärlig 

Tänker om jag borde gottgöra det jag skrev eller om det är ok att let it go? Ville ju inte få honom att må dåligt liksom. 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Juni) skrev 2024-08-14 22:42:42 följande:

Jag blev själv ghostad av en kille som jag träffade på en fest. Vi träffades dagen efter, hade jättetrevligt och bestämde oss för ett datum då vi skulle gå på vår andra dejt men dagen efter dejten så hade han blockat mig. Det var jättemärkligt enligt mig, om han tyckte dejten gick dåligt hade jag respekterat honom mer om han hade sagt det rakt ut eller skickat ett meddelande eller vad som helst. Men nu, så här fem år senare betyder det ingenting. Jag hittade kärleken för två år sedan och det var lika bra att det inte blev något med killen som ghostade eftersom han uppenbarligen har problem med att kommunicera.

Så, jag tycker att du ska låta honom gå. Om han vill ha dig kommer han ta kontakt igen. Frågan är om det är värt det när det känns som om du inte är hans förstahandsval. Det säger ingenting om dig som person utan mer om honom.

Det låter som din situation var lika udda som min. Då man haft det trevligt och personen bara försvinner? Jag håller med, hade han sagt jag känner inte för att prata längre så hade ju det vart ok. Men vi träffades nyligen och han ville ses igen, med egna ord. Fattar ej?

• Anonym (Ghostad)
    Tobben skrev 2024-08-14 22:26:01 följande:
    Hur ser du att han pratat med andra?

Man kan kolla det på snapchat. Vet inte om du är bekant med det, men snapchat har ett poängsystem som gör att poängen går upp då man skickar eller tar emot meddelanden. Hans poäng har gått upp ca 600 på några dagar. Då drar jag slutsatsen att han pratar med andra, men ignorerar mig och mina meddelanden. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (Juni) skrev 2024-08-15 14:02:21 följande:
    Jag håller med om att det är red flag att inte kommunicera, däremot inte att det skulle vara red flag att vara singel vid 30+. Det är många förhållanden som kraschar just vid sena tjugoårsåldern eller trettioårsåldern och därför finns det många som är singlar och vill göra ett nytt försök att hitta kärleken, inget fel alls med det.
    Sen kan man vara singel av andra anledningar, som t ex att karriären, studier eller liknande har gått före kärleken. Det är inte för sent bara för att man fyllt trettio.
    Ja precis, jag förstår inte heller varför det skulle vara något fel med det, jag är själv i den åldern så. 😅 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Juni) skrev 2024-08-15 13:52:58 följande:
    Om han ignorerar alla dina meddelanden så har han förmodligen inte ens läst dem, eller så struntar han i vad du säger, då finns det inget att gottgöra för. Det bästa du kan göra är att släppa honom. Han känner sig kanske överväldigad av alla meddelanden du skickar honom. Se vad som händer om du ignorerar honom.

Om han mår dåligt av det så borde han kommunicera med dig. Det är inget du ska behöva grubbla över mer.

Nej precis, okej. Jag ska försöka släppa tanken av att ifall jag skrev något fel då, jag funderar på ifall jag skuldbelade honom men, okej. Jag har inte spammat honom så jag tror inte att han är överväldigad dock. 🙂 

• Anonym (Ghostad)
    molly50 skrev 2024-08-15 13:08:39 följande:
    Jag tycker inte att du behöver gottgöra någonting.
    Du har berättat vad du känner och det räcker.
    Har han ett samvete så kanske han hör av sig med en förklaring.
    Om inte så vet du var han står.
    Och det är väl,i ärlighetens namn,inget att satsa på om han inte ens kan kommunicera.

Okej, tack för ditt svar. Tänkte ifall jag skuldbelade honom med att säga att jag blev ledsen och besviken av hur han behandlade mig, men det var ju bara mina känslor så det är säkert ok då. 

Nej, så sant så. Jag behöver någon som kommunicerar, vilket han gjorde bra.. tills inte..

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 15:25:59 följande:
    Nej och nu är det dags att sluta. 
    Skriv inget mer, helst ta bort och blockera. Gå vidare. 
    Han bryr sig inte det minsta om dig, varför kämpar du för honom. Glöm det där på direkten. 
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 16:11:51 följande:

Ja. Han har ghostat, hon har skrivit hur hon känner angående det. Nu finns det inget mer att göra.

Svaret är tydligt. Det finns ingen som skulle ghosta någon om man är intresserad. Det finns inte en chans.

Han kanske dyker upp igen om någon vecka eller månad, men det är bara isåfall för att han har slut på alla alternativ.
    för hon ser att han skriver med andra. Så vad är det hon vill veta av honom, svaret är framför henne redan. 

Jag håller inte på och skriver till honom, har redan slutat, kämpar ej. Jag slutade efter att jag såg att han inte svarar och att jag skrev att jag var ledsen och besviken. Det jag gör nu är bara ventilerar här på forumet, jag behövde prata med någon bara.. Få synpunkter, och det har jag fått. 🙂
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 19:35:17 följande:
    Tyvärr så verkar det så.
    Det som fick mig att släppa taget när jag var med om en liknande sak var när jag insåg att han skrev med andra. Jag förstod då att han kan omöjligt vara intresserad av mig om han väljer att skriva med andra men inte mig. Det är uppenbart, man måste inse det.

Att han inte svarar på ts mess när hon säger att hon är ledsen hur han beter sig är för att han vet att hon sitter där och väntar. Och för honom är det en självklarhet att hon ska göra det.
    Han har inga känslor för henne och bryr sig inte om henne. Mer än när hans alternativ tar slut. Kanske, han vill iallafall ha kvar henne där, annars hade han tagit bort henne på appen för att *ghosta på riktigt* , nu finns han där , för att ts ska se honom och tänka på honom. 
    Det kommer kommer svar från honom i sinom tid, det tror jag säkert. Som sagt bara om han inte lyckas med någon annan. Det är därför ts ska blockera honom nu. 
    Hittar han någon annan han blir tillsamman med då tar han bort henne, men nu låter han henne ligga kvar där som reserv, 20e reserv kanske, om ens det.
    Hjelm skrev 2024-08-15 21:03:53 följande:

Utan att på något sätt förminska den besvikelse och kanske sorg du känner just nu, är det nog så att du måste acceptera att den här killen var en player. Fick kalla fötter. Bara ville leka lite. Oavsett vilket: det blir inte det du hoppades på.
    Elakt att bara försvinna från jordens yta? Javisst. Men så har folk gjort i alla tider, tyvärr. Så många, både män och kvinnor, har tillbringat nätter ihop med någon som de hoppas ska höra av sig igen men som aldrig gör det.
    Om du försökt kommunicera med den här personen och denne inte svarar - ja, då är det läge att släppa taget och gå vidare. Så tungt om man fått upp stora förhoppningar och känslor, jag vet. Precis som att det är tungt att bli lämnad även i en separation efter ett seriöst förhållande. Men ibland får vi inga svar. Vi kan bara ta hand om oss själva.
    Kanske behöver du professionell vård om du mår mycket dåligt, men i första hand ska du försöka att inte älta, intala dig själv att det var ett as som du egentligen inte vill ha och göra något kul som distraherar.

molly50 skrev 2024-08-15 19:25:08 följande:
    Jag hoppas verkligen att det du skriver inte stämmer utan att TS är starkare än så.
    Men risken finns ju då TS inte verkar riktigt redo att släppa taget ännu.

Nej,det tror inte jag heller. Snarare för att man är feg och inte vågar avbryta på ett ärligt och schysst sätt.

Tack för era svar, jag känner att jag måste förtydliga saker, jag sitter inte och väntar på hans svar och mår inte djupt dåligt, för jag var inte kär i honom. Så ja, jag är starkare än att dyka tillbaka till honom direkt om han skriver, men jag är nyfiken på hans orsak till hans beteende så jag hade nog svarat, för att se vad han säger. 

Vi var inte på ett dejtingstadie just nu. Vi hade båda kommit överens och sagt att vi *bara är* nu, inga krav och inga förväntningar. Varför jag är ledsen är för att jag trodde högre om denna personen helt enkelt, han verkade så omtänksam. Hjälpte mig alltid, tog hand om mig. Pushade mig på ett snällt sätt när jag var för blyg. Var aldrig snuskig med mig utan respektfull. Så jag trodde vi hade fins band mellan oss bara. Därför är jag mycket förvånad och besviken. Ledsamt. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 21:39:49 följande:

Den här personen har inte försvunnit helt och ts tror fortfarande han är intresserad därför.
    Hon kommer aldrig släppa så länge hon har litet hopp, Och tyvärr har hon det när han är kvar på appen och gör sig synlig där. Då har han inte ghostat henne helt. 

Hon kommer heller inte blockera honom eftersom hon fortfarande har hopp och kommer acceptera vara den 50e personen i reserv när han inte duger åt någon annan.

Han kanske skickar ett hej snart och att han haft fullt upp och då skiner ts upp som en sol. Tyvärr. 
    Det som ska göras är att blockera och ta bort honom nu och gå vidare, för han är inte intresserad. Det finns inget att sitta och vänta på. inte skicka fler meddelanden till honom och inte sitta och vänta på ett svar som förmodligen inte ens kommer att komma. 
    och kommer det ett svar från honom så betyder inte det att han är intresserad, det Betyder att ingen annan var intresserad av honom. 

Anonym (U) skrev 2024-08-15 21:41:50 följande:
    Det där stämmer inte. 

Ingen är ledsen och besviken för någon som ghostar en om man inte ens är intresserad och väntar på svar. 

Nu blir jag lite irriterad, varför påstår du dig veta vad jag tänker, tycker och känner. Kan du ta in det jag skrivit i tråden istället? Jag tror jag vet bäst vad jag själv känner. Jag var inte kär i honom och sitter inte och väntar sådär som du beskriver det, tro mig, det har jag gjort förut med någon annan och så är det inte med denna man. Men jag är ledsen, besviken och fundersam av anledningar som jag redan nämnt i tråden. Klart jag vill gärna ha svar, men inte på det sättet du lägger fram det. 

Jag vet inte vad för relation vi ska säga att vi hade, vi chattade och sågs nån gång. Jag skrev redan i tråden vad vi hade kommit överens om, så nej, detta kan omöjligt handla om att han tänkte han provat allt eller att han tror jag vill bara vara vän. Vi visste inte om saker skulle leda någonstans eller ej, vi bara var. 

Klart att man funderar varför någon plötsligt väljer att ta bort en även om man skulle vara bara vänner. Jag har faktiskt en annan person, som varit en vän i två år, som gjorde så helt plötsligt, jag funderar också på varför han tog bort mig. Men inte lika djupt eftersom han visade tendenser på att inte alltid vara helt pålitlig. Men denna man i fråga var alltid pålitlig, tills inte.. Så det är skillnad. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 23:29:06 följande:
    Saken är att om ni dejtar så ser dom dig inte som en vän.
    Och går det inte framåt lessnar dom. Det kan vara anledningen. Det kan vara andra anledningar , vem vet. Han vill inte ha kontakt iallafall. 
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 23:48:00 följande:
    Vilket fall som helst så vägrar han svara på varför. Och det finns inget du kan göra åt det. 

Du kan gå vidare, eller sitta kvar om en år och fundera på anledningen.

Vi var överens om hur våran relation såg ut. Nej, han vill inte ha kontakt och det finns inget att göra åt det. Jag är påväg vidare hela tiden. Jag behövde som sagt bara diskutera saken lite med någon, därav tråden..
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 00:02:15 följande:

Ja, jag har läst tråden. Och du skriver samma igen, att du gärna vill ha svar.
    Ingen i tråden kommer kunna ge dig svar på varför. För vi vet inte heller. 
    Du har även skrivit till honom och han svarar inte.
    Det finns inget mer du kan göra.
    Skriv inga fler mail till honom, han svarar inte. Och det kan finnas 10000 anledningar, det kommer ta dig flera år att tänka igen alla. 
    Det enda du kan göra är att acceptera och gå vidare, det är rätta svaret. Men det vill du inte höra. 

Jag har aldrig påstått att jag inte vill gå vidare, jag behövde bara prata om saken. Vilket jag känner jag gjort nu i denna tråd. Jag har redan slutat försöka nå honom, redan innan denna tråd. Jag vet att det inte finns något mer att göra. Ibland behöver man bara fundera på eventuella orsaker till något som sker. Fastän ingen vet. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 02:34:28 följande:

Ghostar han är han inte intresserad. Spara tid istället.

En gång var jag övertygad om att en som ghosta och skrev med andra istället var kär i mig.

Jag hade alla möjliga ursäkter, att han tycker jag är för snygg, han är blyg osv.
    Jag funderade hela nätterna. Jag gick igenom varje detalj för att komma på varför han gjorde så.
    Tillslut kom jag på att det var för att inte var intresserad. Och då blev det lätt att gå vidare för jag vill inte ha någon som inte är intresserad av mig. 

Anonym (U) skrev 2024-08-16 00:11:55 följande:
    Ja, och du har fått flera eventuella orsaker, men du vill ha rätt orsak. Och det kommer ingen annan än han kunna ge dig. Och svarar han inte kommer du inte få det, och då måste du gå vidare ändå. 

Jaa, jag vet. Du verkar tro jag sitter fast och inte går vidare. Det gör jag inte, jag vet att jag fått eventuella orsaker redan, jag behöver inte någon rätt orsak från någon. Som jag sagt flera ggr, jag behövde bara prata lite. Jag är nöjd såhär nu, kanske du inte förstod det?
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Varit med om det!) skrev 2024-08-16 06:24:16 följande:
    Jag råkade ut för att en kille ghostade mig i 1.5 månad ca. Vi hade innan träffats mycket i flera månader. Just när han ghostade mig blev jag såklart orolig, försökte få tag på honom och höra så allt var ok. Jag blev nästan sjuk av oro. Helt plötsligt hörde han av sig igen. Han är inte från Sverige, var i sitt hemland under tiden så det var inte bara att åka dit och leta upp honom. I alla fall, vi började träffas igen och hade ett kk-förhållande i nåt år. Det visade sig faktiskt att han var kär i mig och kunde inte hantera sina känslor. Han hade inte tänkt att han skulle bli kär i en svensk kvinna som är betydligt äldre än vad han är. Dessutom är han muslim, vilket jag inte är. Vi är fortfarande vänner men inte tillsammans, vi har insett att vi är för olika och åldersskillnaden är för stor.

Tack för ditt svar. 🙂 Ja, det finns säkert många olika orsaker varför folk ghostar.. Fint att ni kan vara vänner idag. Just i mitt fall så dejtade vi inte utan vi bara hade varandra nära, höll tät kontakt och umgicks lite. Så det är inte konstigt att jag funderar varför detta sker plötsligt. Vi har vetat om varann i flera år, men inte alltid haft kontakt. 

• Anonym (Ghostad)
    Tilolo skrev 2024-08-22 09:14:49 följande:

TILL TS - Anonym (Ghostad)

Man kan nästan tro att det var samma man som ghostade en annan person som gjorde ett liknande inlägg här i forumet för någon vecka sen. Den mannen hade utfärdat en liknande procedur innan sitt försvinnande, även om ghosting är vanligt förekommande. 

Min förklaring är tyvärr att han ville etablera en så djup och nära kontakt med dig som möjligt för att på det sättet kunna ha dig som en krok att veva in när han behöver dig igen. Eller så är det tyvärr att han är en sån person som får tillräckligt av att bli åtrådd på distans. 

För om du hade varit totalt ointressant så hade han även tagit bort dig från sina kontakter.

Att du ser honom online utan att han tar kontakt ingår i detta att bli åtrådd på distans. Det är ett sätt för honom att ha överläge och han njuter tyvärr av det. Och han vet också att du omöjligt kan ta bort honom som vän och att du undrar var han blev av. Det ingår tyvärr också. 🤮

Det är bara samvetslösa personer som kan göra något sånt här. 
    Jag är ledsen för att du råkat ut för en sån person! 😥

Tack för ditt svar. 🙂 Mjo, visst har jag vetat om ghosting. Men som jag försökte förklara i tråden så är det bara så svårt att förstå att just han gjorde det, då det till synes ej fanns en anledning, han var lika glad som alltid och vi hade precis umgåtts å han ville ses igen etc.

Jag accepterar det, försöker ej nå honom? Men det blir svårt å förstå bara om jag tänker på det då ord och handling inte går hand i hand. 

Förstår inte varför vissa i tråden påstår att jag måste ha varit kär för att vara besviken/känna mig förrådd. Klart man undrar vart en bekant tog vägen plötsligt? Och att man hade förväntningar på ens bekantskap utan att för den saken behöva vara kär i personen. 

Tack för din sympati ????🏼

Svar på tråden Att bli ghostad…