• Anonym (U)

Att bli ghostad…

Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 23:21:43 följande:
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 21:41:50 följande:
    Det där stämmer inte. 

Ingen är ledsen och besviken för någon som ghostar en om man inte ens är intresserad och väntar på svar. 

Nu blir jag lite irriterad, varför påstår du dig veta vad jag tänker, tycker och känner. Kan du ta in det jag skrivit i tråden istället? Jag tror jag vet bäst vad jag själv känner. Jag var inte kär i honom och sitter inte och väntar sådär som du beskriver det, tro mig, det har jag gjort förut med någon annan och så är det inte med denna man. Men jag är ledsen, besviken och fundersam av anledningar som jag redan nämnt i tråden. Klart jag vill gärna ha svar, men inte på det sättet du lägger fram det. 

Jag vet inte vad för relation vi ska säga att vi hade, vi chattade och sågs nån gång. Jag skrev redan i tråden vad vi hade kommit överens om, så nej, detta kan omöjligt handla om att han tänkte han provat allt eller att han tror jag vill bara vara vän. Vi visste inte om saker skulle leda någonstans eller ej, vi bara var. 

Klart att man funderar varför någon plötsligt väljer att ta bort en även om man skulle vara bara vänner. Jag har faktiskt en annan person, som varit en vän i två år, som gjorde så helt plötsligt, jag funderar också på varför han tog bort mig. Men inte lika djupt eftersom han visade tendenser på att inte alltid vara helt pålitlig. Men denna man i fråga var alltid pålitlig, tills inte.. Så det är skillnad. 

Ja, jag har läst tråden. Och du skriver samma igen, att du gärna vill ha svar.
    Ingen i tråden kommer kunna ge dig svar på varför. För vi vet inte heller. 
    Du har även skrivit till honom och han svarar inte.
    Det finns inget mer du kan göra.
    Skriv inga fler mail till honom, han svarar inte. Och det kan finnas 10000 anledningar, det kommer ta dig flera år att tänka igen alla. 
    Det enda du kan göra är att acceptera och gå vidare, det är rätta svaret. Men det vill du inte höra. 

• Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-16 00:05:56 följande:

Jag har aldrig påstått att jag inte vill gå vidare, jag behövde bara prata om saken. Vilket jag känner jag gjort nu i denna tråd. Jag har redan slutat försöka nå honom, redan innan denna tråd. Jag vet att det inte finns något mer att göra. Ibland behöver man bara fundera på eventuella orsaker till något som sker. Fastän ingen vet. 

Ja, och du har fått flera eventuella orsaker, men du vill ha rätt orsak. Och det kommer ingen annan än han kunna ge dig. Och svarar han inte kommer du inte få det, och då måste du gå vidare ändå. 
  • Anonym (U)
    Anonym (I) skrev 2024-08-15 18:55:34 följande:
    Man kan dock ghosta någon om man är kär men är rädd för att inleda någonting 
    Han skriver inte till mig, men han skriver med andra = För att han är kär i mig.
    haha. Ja det tanken har man väl haft någon gång,
    men nä gå vidare bara. 
  • Anonym (U)

Ghostar han är han inte intresserad. Spara tid istället.

En gång var jag övertygad om att en som ghosta och skrev med andra istället var kär i mig.

Jag hade alla möjliga ursäkter, att han tycker jag är för snygg, han är blyg osv.
    Jag funderade hela nätterna. Jag gick igenom varje detalj för att komma på varför han gjorde så.
    Tillslut kom jag på att det var för att inte var intresserad. Och då blev det lätt att gå vidare för jag vill inte ha någon som inte är intresserad av mig. 

• Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2024-08-16 06:30:43 följande:
    Han kommer ju eventuellt höra av sig igen, om han får slut på bättre alternativ enligt dig. Då kan ju TS passa på att fråga om anledningen. Kanske inom mindre än ett år.
    Ja, och då kommer han säga att det beror på att han haft mycket att göra, han var för kär, han hade mycket på jobb, var för trött, osv.

Den killen jag berättade om kom tillbaka för några månader sedan. 
    Jag gick vidare trots att jag var jättekär.
    Jag hade då redan kommit på att man ghostar inte och pratar med andra istället om man är intresserad. 
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-16 15:30:13 följande:
    Ja,jag håller med dig.
    Men jag tänkte mer generellt.
    Ja, precis.
    Han ghostar henne, svarar inte ens när hon ställer direkta frågor och vill ha svar, han skriver med andra. Det är väldigt uppenbart han inte är intresserad och definitivt inte har henne som förstaval. Det är obegripligt hur man inte kan se det. 
  • Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2024-08-16 14:01:00 följande:
    Jag har ghostat olika män men aldrig senare ljugit om anledningen, om det är vad du insinuerar att han skulle göra när han säger detta? Hur kan du vara så säker på hur folk kommer göra?
    Ja, jag skulle definitivt inte köpa dessa förklaringar nej, det spelar ingen roll hur kär jag än är. 
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-16 15:56:26 följande:
    Ja,fast TS skriver ju samtidigt att de inte dejtade utan bara hade en tät kontakt.
    Men någon form av intresse måste ju ha funnits från hennes sida.
    Det är det som är mest mysko med det hela. 
    Hon säger att hon inte har känslor för honom. förstår inte riktigt vad problemet är om hon inte vill fortsätta/börja dejta honom.
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-16 16:10:12 följande:
    Om de har haft tät kontakt och han plötsligt bara slutar höra av sig så kan jag,i och för sig,förstå att TS börjar undra och vill  veta varför.
    Men eftersom hon inte får något svar så är det ju bara att acceptera.
    Ja, men om hon inte var så intresserad av honom och inte brydde sig speciellt mycket. Då blir detta ett frågetecken
    I trådstarten: där skrev hon : Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

• Anonym (U)
    Om de har haft tät kontakt och han plötsligt bara slutar höra av sig så kan jag,i och för sig,förstå att TS börjar undra och vill  veta varför.
    Den dagen hon verkligen är jättekär, Och ser en framtid tillsammans och verkligen tror på relation, då kan vi snacka om att känna sig besviken, och förrådd. 
  • Anonym (U)

Killen jag dejtade blev ledsen och besviken när jag inte längre brydde mig om honom. 

Det hade ingenting med att han gillade mig och göra. Det var bara för att han gillade att jag var kär i honom. 

• Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-17 12:00:30 följande:
    Ok. Ja,då var det ju bara bra att du kunde släppa och gå vidare.
    Ja, verkligen. Varje gång han får syn på mig försöker han få mig fast. Men jag vet att han inte gillar mig, för då beter man sig inte så.
    Jag trodde han var lika kär som mig, och från ingenstans ghostar han och skriver med andra istället. Han gillar inte mig, det finns ingen chans. 
    Bara för att hans alternativ tog slut och han inte fick någon annan så tänker jag inte gå tillbaka. 
  • Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2024-08-17 13:23:35 följande:
    Men varför det, om personen inte förstår om du inte utvecklar svaren bättre? Du anser ju att det är fel att lämna personen i ovisshet.

Det räcker att säga att man inte längre är intresserad.

Svar på tråden Att bli ghostad…