Inlägg från: Anonym (Firre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Firre)

Min fru valde sin killkompis ikväll

Nu åkte min fru iväg för att träffa sin killkompis. Jag vet att de ska hångla och smekas, det har hon berättat förut. Jag vet att hon vill ha mer. Det har hon också berättat.

Jag ska laga mat till vårt barn, diska och dammsuga. Försöka roa barnet under kvällen.

Jag inser att jag borde bli rasande och begära skilsmässa direkt. Men jag blir bara ledsen. Sorgsen. Jag sörjer att äktenskapet slutade så här. Att hon inte har något respekt för mina känslor. För jag förstår att jag måste skiljas. Jag måste ha någon form av självrespekt.

Jag älskar henne fortfarande men detta är för mycket för mig. Det gör så jävla ont.

• Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll
  • Anonym (Firre)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-16 15:31:05 följande:

Eller så kan du väl låta henne ha sitt roliga. Du säger ju själv att du älskar henne. Och att laga mat, diska och dammsuga är ju inget straffarbete direkt.

Och "försöka roa" barnet? Vill du inte det eller?? Eller klarar du inte att passa barnen själv?

Kanske inte så konstigt hon söker på annat håll då.

Tack för ditt inlägg, det gjorde mig på bättre humör.

Hushållssysslor är verkligen inget straffarbete. Jag har fixat med hemmet i många år. Det är avkopplande. Och självklart kan jag passa barnen. Det gör jag ofta. Jag syftade mer på att jag måste hitta på något kul vi kan göra. 
  • Anonym (Firre)
    Anonym (Varfördå) skrev 2024-08-24 20:43:38 följande:

Tycker det verkar som ni är ärliga och öppna för varann om man berättar sånt för varann. Ärligt men bespara detaljer. Jag skulle tycka det var toppen om någon gjorde min fru/man glad och nöjd. Oavsett om det är sex eller bowling.

Är hon ute efter att dumpa dej så be henne vara ärlig då finns det ingen anledning att dra ut på det. Är hon ute efter att ha kul eller liknande så be henne lyssna på dina tankar och fundera över vad som gör att det känns ont? Känner du dej otillräcklig och förminskad? Hon kanske älskar dig mer än honom men saknar spänning. Det är svårt för en person att både vara spänning och trygghet. Måste man behöva vara allt? Kan inte ni ha eran kärlek tillsammans som ni brukar medans hon får sin egentid och du kanske njuter av nåt helt annat på din egen egentid. Båda lyckliga och glada, ingen hindrad. Man ska lyfta varann inte hålla tillbaka varandra.

Jag är inte intresserad av att vara tre i äktenskapet. Det handlar inte om att hålla tillbaka någon. Jag hindrar henne inte från att göra något. Men för min del är detta beteende lite för magstarkt.
  • Anonym (Firre)
    Anonym (Ja) skrev 2024-08-25 08:42:59 följande:

Ja det gör förbannat ont i början jag vet. Men nu idag skulle jag aldrig titta åt ha s håll. Vi har barn ihop o vet att hans nya fru mår så dåligt o jag förstår det för jag vet vem hon lever med. Men du kan inte ha det så här. I framtiden väntar en vacker kvinna på dig när du är redo. Hon finns där ute någon stans. 

Tack. Jag beklagar det du upplevt.

Jag hoppas det finns någon för mig. 
  • Anonym (Firre)
    Anonym (wtf?) skrev 2024-08-25 19:36:53 följande:

Jag måste bara få fråga. Tar hon för givet att hon bara kan åka iväg utan att få godkänt av dig? Visst ska man få ha lite egentid, men hon borde väl fråga om du kan ta barnen för att hon ska iväg på något, och tala om vad det är hon ska göra?

Hon tar väl inte bara för givet att du inte har egna planer och att hon kan få åka iväg och göra vad som helst? Skulle hon godkänna att vara hemma och ta hand om barnen om du vill åka till en bordell i Tyskland också?

Hon visste att jag inte hade några planer. Det var fredag eftermiddag så jag var inställd på fredagsmys med familjen.

Det är klart att jag kunde ha protesterat högljutt, men hon hade ju redan gjort sitt val. Så oavsett om jag fått henne att stanna hemma eller inte, så visade hon ju vad hon prioriterar.
Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll