Inlägg från: Anonym (Pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pappa)

Min fru valde sin killkompis ikväll

Hade jag varit dig hade jag nitat snubben. 

• Anonym (Pappa)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-08-16 20:17:19 följande:
    Vad hjälper det och det är ju frun som gör mest fel så dumpa henne skulle jag gjort 

Jag skulle även dumpa henne. Men tycker snubbar som gör så här ska straffas. 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (J) skrev 2024-08-16 22:17:35 följande:
    Så han får misshandel på sig också? Inte bra råd, han behöver väl inte mer problem än vad han har. Att sjunka till den Nivån är hon dessutom inte värd 

Det är inget råd. Det är bara vad jag hade gjort och jag hade varit öppen med det och själv gått till Polisen efteråt. Det handlar om att sända ut signalen att om man gör så här så får det konsekvenser. Så alla män som är i samma sits blir lite rädda.

I många kulturer i andra länder är detta fullt normalt. Om du är med någons fru så kan du räkna med att mannens släktingar kommer efter dig. Detta sker redan i Sverige idag. Men det råder en tystnadskultur då straffet om man tjallar kan bli betydligt allvarligare. 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-18 21:45:48 följande:
    Det är båda föräldrarnas ansvar att hålla barnen borta från detta.
    Det är mammans agerande som är grundorsaken.
  • Anonym (Pappa)

Det är hennes agerande som går ut över barnen. Det pratas mycket om att barn kan må lika bra efter separation som barn som bor med båda föräldrarna. Men vad det inte talas som är när separationen blir infekterad som exempelvis i detta fall så förstör det relationen mellan föräldrarna och det i sin tur förstör för barnen. Det drabbar ofta skolgången som i sin tur drabbar deras yrkesliv och framtid.

Det är den förälder som beter sig illa som behöver sluta med det tills man separerat. 

• Anonym (Pappa)
    Det är omänskligt att anse att den föräldern som drabbas av den andra förälderns svek ska fungera precis lika bra som innan i livet och med barnen. Så sa en psykolog till mig en gång i tiden.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-19 12:28:27 följande:
    Har jag skrivit det? Det jag vänder mig mot, och som du kanske förstått om du läst konversationen, är att TS peppas att samla bevis på att mamman skiter i barnet. Jag ser ingen vinst i det för barnen, eller någon annan. Finns ingen anledning för TS att straffa barnet genom att försöka se till att barnet inte får träffa sin mamma. TS behöver inte fungera precis lika bra. Det är ingen som sagt det. Du har nog projicerat in din egen upplevelse i det. Det jag skrev är att barnet ska hållas utanför av såväl pappa som mamma.
    Jag trodde du menade att TS skulle vara obrydd inför vad mamman höll på med. Jag menar bara att barnen kommer indirekt dras med in sån skit när det finns en impulsiv förälder som råkat falla för någon annan. Mamman borde bry sig om att hennes kortsiktiga agerande kan få stora konsekvenser för barnen, även om pappan inte aktivt försöker sabotera.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-22 13:27:36 följande:
    Jag vet inte riktigt om jag kan ta dig på allvar nu. Är det "jobbigt" att ta hand om och roa ett barn bara för att han är "jätteledsen". Skaffa dig perspektiv grabben!! Det råkar faktiskt finnas människor som klarar av att ta hand om barn, gamla under brinnande krig i exempelvis Ukraina.

Ja, det kan vara väldigt jobbigt. Din jämförelse är dessutom en form av argumentationsfelet red herring eller Whataboutism som man ofta kallar det numera: en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Dålig argumentation.

Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll