Min fru valde sin killkompis ikväll
Hade jag varit dig hade jag nitat snubben.
Hade jag varit dig hade jag nitat snubben.
Jag skulle även dumpa henne. Men tycker snubbar som gör så här ska straffas.
Det är inget råd. Det är bara vad jag hade gjort och jag hade varit öppen med det och själv gått till Polisen efteråt. Det handlar om att sända ut signalen att om man gör så här så får det konsekvenser. Så alla män som är i samma sits blir lite rädda.
I många kulturer i andra länder är detta fullt normalt. Om du är med någons fru så kan du räkna med att mannens släktingar kommer efter dig. Detta sker redan i Sverige idag. Men det råder en tystnadskultur då straffet om man tjallar kan bli betydligt allvarligare.
Det är hennes agerande som går ut över barnen. Det pratas mycket om att barn kan må lika bra efter separation som barn som bor med båda föräldrarna. Men vad det inte talas som är när separationen blir infekterad som exempelvis i detta fall så förstör det relationen mellan föräldrarna och det i sin tur förstör för barnen. Det drabbar ofta skolgången som i sin tur drabbar deras yrkesliv och framtid.
Det är den förälder som beter sig illa som behöver sluta med det tills man separerat.
Ja, det kan vara väldigt jobbigt. Din jämförelse är dessutom en form av argumentationsfelet red herring eller Whataboutism som man ofta kallar det numera: en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Dålig argumentation.