• Anonym (Va)

Min fru valde sin killkompis ikväll

Ikväll?

• Anonym (Va)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-08-16 17:16:09 följande:
    Vilket jävla skit inlägg och ändå har du fått en tumme upp på det. Han har väl inte skrivit något om ett det är straffarbete eller att han inte klarar av det.

Vilken frisk människa skulle inte må dåligt i en sådan situation som TS befinner sig i. Sätt ner foten och säg att er relation är slut när hon kommer hem. Och vill tillägga att jag lider med dig och det finns fullt med vettiga kvinnor som uppskattar dig på singelmarknaden.
    Är det lätt för män att hitta alla dessa vettiga kvinnor som uppskattar dem? Inte precis den bild jag fått av alla män som skriver här.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-18 00:43:59 följande:

Du borde passa på att byta låset på dörren / dörrarna. Låt henne bli paff. Sägf åt henne att hon kan ju åka till snubben som hon varit med ikväll (medans han antagligen har åkt hem till sin kärring). Låt henne få äta upp sitt vidriga respektlösa beteende. Och därefter gör ni bodelningen på rätt sätt. Via representanter. Ha även bevis för att du är hemma med barnen när hon åkt iväg för att träffa en annan snubbe och därmed skiter i sina barn.

Att lämna barnen med sin pappa en kväll är inte att skita i barnet. Att försöka "bevisa" något kommer bara att skada barnet. Frun skiter inte i barnet, hon skiter i TS.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-18 21:04:27 följande:
    Fast hon beter sig oerhört respektlöst vilket gör pappan ledsen, vilket i sin tur påverkar barnet negativt.
    Det är båda föräldrarnas ansvar att hålla barnen borta från detta.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-08-19 10:43:55 följande:
    Det är omänskligt att anse att den föräldern som drabbas av den andra förälderns svek ska fungera precis lika bra som innan i livet och med barnen. Så sa en psykolog till mig en gång i tiden.
    Har jag skrivit det? Det jag vänder mig mot, och som du kanske förstått om du läst konversationen, är att TS peppas att samla bevis på att mamman skiter i barnet. Jag ser ingen vinst i det för barnen, eller någon annan. Finns ingen anledning för TS att straffa barnet genom att försöka se till att barnet inte får träffa sin mamma. TS behöver inte fungera precis lika bra. Det är ingen som sagt det. Du har nog projicerat in din egen upplevelse i det. Det jag skrev är att barnet ska hållas utanför av såväl pappa som mamma.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-19 13:03:43 följande:
    När du säger att det är bådas ansvar utan att utveckla det, är det fullt rimligt att tolka det som att du menar att pappan ska fungera precis som annars. När mamman sticker och knullar med någon annan, och samtidigt hånar pappan för det, måste mamman ha förstått att det påverkar barnet negativt. Därför är det medvetet negativt handlat gentemot barnet från mammans sida. Det är inte medvetet handlat från pappans sida.
    Det var ett svar i en pågående konversation om att "spara bevis" på att mamman skiter i ungen. Om du faktiskt läser tråden, så ska du se att det klarnar.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-08-19 13:10:13 följande:
    Jag trodde du menade att TS skulle vara obrydd inför vad mamman höll på med. Jag menar bara att barnen kommer indirekt dras med in sån skit när det finns en impulsiv förälder som råkat falla för någon annan. Mamman borde bry sig om att hennes kortsiktiga agerande kan få stora konsekvenser för barnen, även om pappan inte aktivt försöker sabotera.
    Som sagt, läs tråden innan du börjar dra slutsatser och svara enligt dessa. Det jag svarat på är alltså: "Ha även bevis för att du är hemma med barnen när hon åkt iväg för att träffa en annan snubbe och därmed skiter i sina barn."
  • Anonym (Va)
    Anonym (Firre) skrev 2024-08-25 21:11:01 följande:
    Hon visste att jag inte hade några planer. Det var fredag eftermiddag så jag var inställd på fredagsmys med familjen.

Det är klart att jag kunde ha protesterat högljutt, men hon hade ju redan gjort sitt val. Så oavsett om jag fått henne att stanna hemma eller inte, så visade hon ju vad hon prioriterar.
    Samtidigt kan det ju vara bra att ha lite självrespekt och meddela att det är slut.
Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll