• Anonym (Hjälp)

Hur hantera detta?

Alltså jag börjar känna mer och mer att min chef känns mer som min pappa är min chef. Han bryr sig om så mycket och vill alltid hålla mig nöjd, glad och visar mycket omtanke och är väldigt hjälpsam och stöttande. Vet inte hur jag ska göra.. 

• Svar på tråden Hur hantera detta?
  • Anonym (S)

Var glad för en fin chef som bryr sig så länge han inte går över dina gränser såklart. 

Jag har erfarit endel dåliga chefer som har dåligt temprament och förväntar sig att man offrar hela sitt liv för jobbet. Min nuvarande chef är underbar, han är som en vän och vi kan skratta, skoja mm... Jag trivs och det som också hänt är att jag helt enkelt vill att min chef ska vara extra nöjd med mig och min motivation till att göra ett fantastiskt jobb ökar också. 

• Anonym (?)

Är detta ett problem, tänker jag? För mig låter det som en drömchef, om än något för nära, hade nog velat chefen skulle backa lite. 

Hur vill du att en chef ska vara mot dig för att du ska känna det är rätt chef för dig? Säg då till honom att det är det här jag vill ha och uppskattar hos en chef för att må som bäst, fungera, i samarbetet. 

• Anonym (?)

Jag hade ju sagt till farborn vad sa du för nåt...?! 
    Ärligt den kommentaren hade jag inte kunnat hålla inne. 

• Tilolo

Jag förstår att du känner ett sånt obehag i detta läge eftersom såna gester ej är utförda utan egen agenda.
    Han gör förmodligen detta för att han förväntar sig att du ska bete dig som *hans dotter* tillbaka vilket då automatiskt blir ett underläge för dig och överläge för honom i och med att han är din chef. Spyr på detta. 🤮 Kan också bli väldigt problematiskt längre fram ifall han skulle känna att han inte är nöjd med dig. 

Och det är ju tyvärr precis så här alla far-och-dotter relationer ser ut, att dottern måste leva upp till karaktären *att vara dotter* för att göra pappa nöjd i sin karaktär *att vara pappa*.
    Än att istället bara mötas som likvärdiga **människor**, utan roller. 

Jag tror det kan hjälpa dig om du agerar neuralt när ni möts utan att blanda in för mycket känsla och koppling. Då markerar du att du tycker detta agerande är obehagligt. Om det fortsätter så tycker jag du ska ta det vidare. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Skulle gissa att han ser dig som liten (ett barn), väldigt omogen och osäker så därav känner han att han måste stötta och hjälpa dig lite mer så du klarar av ditt jobb.

Så troligen av omtanke för någon som är yngre och mer oerfaren av arbetslivet. 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (S) skrev 2024-08-17 09:05:49 följande:

Var glad för en fin chef som bryr sig så länge han inte går över dina gränser såklart. 

Jag har erfarit endel dåliga chefer som har dåligt temprament och förväntar sig att man offrar hela sitt liv för jobbet. Min nuvarande chef är underbar, han är som en vän och vi kan skratta, skoja mm... Jag trivs och det som också hänt är att jag helt enkelt vill att min chef ska vara extra nöjd med mig och min motivation till att göra ett fantastiskt jobb ökar också. 

Ja men exakt samma här! Vi är som två bra vänner som kommer bra överens och har också roligt ihop men ibland känns det som att han bryr sig om mig för mycket. Visst att han bryr sig om mig som hans kollega men än? Han bryr sig om jag har ont  huvudet, om jag inte har ätit lunch, om jag kanske en dag är lite tystlåten så kan han komma förbi och fråga om allting är bra..
  • Anonym (G)

Du vill hellre ha en dryg chef som skiter i hur du mår? Då har jag goda nyheter, det finns gott om sådana . Bara byt jobb till första bästa så ska du se att det löser sig. 

• Anonym (??)

Varför svarar du inte på vad problemet är?

• Anonym (Mistänkt)

Tänk om han vill ha något annat. Second intentions!🤣🤣🤣🤣

Svar på tråden Hur hantera detta?