• Anonym (Hubbler)

Sexuell jämställdhet

Hej, vad tycker ni på forumet om sexuell jämställdhet? Där män och kvinnor har samma chans att få ha sex och ha få njuta av den delen av livet? Som det ser ut idag så är det betydligt enklare för tjejer att få ligga. Många av oss men kan gå år efter år och passera ett decennium utan att få ligga. Tjejer kan skapa en dejtprofil på nätet eller gå ut på krogen och få ligga om hon vill samma kväll.

Detta är inte bra och många män mår dåligt utav detta. Jag tycker det vore en bra idé att legalisera sexköp så att män också kan få sexuell intimitet och få må bra.

Vi är många män som mår sjukt dåligt av detta. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sexuell jämställdhet
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-08-17 00:20:32 följande:
    Nehe..?  Sex är alltså inte viktigt för människor?
    Om du aldrig fick ha sex mer i ditt liv, skulle det då vara betydelselöst? Tror du isf att alla människor fungerar / inte fungerar.. som du?

En människa som är helt utan familj och vänner är det synd om den? 
    Det är faktiskt inte synd om en person som inte får ligga. Jag tror att när de flesta kvinnor läser trådstartar som denna så rullar ögonen på allihopa. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-08-17 00:20:32 följande:
    Nehe..?  Sex är alltså inte viktigt för människor?
    Om du aldrig fick ha sex mer i ditt liv, skulle det då vara betydelselöst? Tror du isf att alla människor fungerar / inte fungerar.. som du?

En människa som är helt utan familj och vänner är det synd om den? 
    Relationer är ju iofs något helt annat än sex, relationer kan man ha utan att ha sex. Meningsfulla relationer utan sex är såklart viktigare än sex. Däremot verkar en del av dessa män som skriver sådana här trådar tycka det är viktigare med sex än relationer, och inte bara det utan anser att sex är en rättighet. Och därmed verkar anse att sex är viktigare än samtycke och friheten att välja, åtminstone för kvinnor. 

Med den synen är det inte konstigt att de inte får ligga.

Det är väldigt få som anser att frånvaro av sex är betydelselöst. Däremot är det inte någon annans ansvar eller skyldighet att lösa det problemet. Vad ska man göra liksom, tvinga folk att ha sex med de sexlösa? Ta bort kvinnors rättighet att välja sin partner? 

Jag kan ju snarare tycka att det är mycket mer rimligt att de själva att arbeta med sitt eget problem, identifiera orsaken till varför det är som det är. Men det är klart det kan ju vara jobbigt att behöva erkänna egna fel och brister. Och absolut kan det vara svårt, men som sagt vilka alternativ finns det. 
  • Anonym (Glä)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-17 01:11:45 följande:
    Relationer är ju iofs något helt annat än sex, relationer kan man ha utan att ha sex. Meningsfulla relationer utan sex är såklart viktigare än sex. Däremot verkar en del av dessa män som skriver sådana här trådar tycka det är viktigare med sex än relationer, och inte bara det utan anser att sex är en rättighet. Och därmed verkar anse att sex är viktigare än samtycke och friheten att välja, åtminstone för kvinnor. 

Med den synen är det inte konstigt att de inte får ligga.

Det är väldigt få som anser att frånvaro av sex är betydelselöst. Däremot är det inte någon annans ansvar eller skyldighet att lösa det problemet. Vad ska man göra liksom, tvinga folk att ha sex med de sexlösa? Ta bort kvinnors rättighet att välja sin partner? 

Jag kan ju snarare tycka att det är mycket mer rimligt att de själva att arbeta med sitt eget problem, identifiera orsaken till varför det är som det är. Men det är klart det kan ju vara jobbigt att behöva erkänna egna fel och brister. Och absolut kan det vara svårt, men som sagt vilka alternativ finns det. 
    Håller med, ensamhet och sex är inte samma sak. Finns en del inlägg i tråden som ignorerar kvinnor som mänskliga varelser. Empatilöst betraktar de som ting eller resurser som inte fördelats ut tillräckligt. Hur kan någon ens tänka på det sättet? Kvinnor är inte objekt.
  • JMRA

Nu får jag ligga när jag vill men sex har alltid varit ett problem till viss del även i förhållanden. Vem som vill mest, leva upp till varandras fetischer och önskemål. Jag älskar sex men att helt bli av med sexdriften vore faktiskt inte helt dumt, slippa tänka på skiten ibland och kunna fokusera helt på annat. Ligger just nu vaken för en diskussion med tjejen om just en sak gällande sex, en sak jag inte kan släppa och få lugn och ro i hjärnan kunna få somna istället.

Önskar just nu helt sakna sexdrift och tankar på allt som har med sex att göra. Skulle nog ta den tabletten/sprutan direkt om den erbjöds och sedan aldrig behöva bry mig om sex igen. 😁👍

• Anonym (.)

Tänkte på att det var något land som hade automater där männen kunde stoppa in den och maskinen tillfredsställde mannen. Det vore kanske något att införa i Sverige 

• Anonym (Urk)

"Jag får inte ligga gratis så jag vill att det ska vara lagligt för mig att utnyttja människor som inte har möjlighet att säga nej"... Mysigt! Du har inte funderat på om det är dina vidriga värderingar och trista människosyn som repellerar kvinnor...? 

Om du verkligen vill ha sex och tycker att det verkar vara helt okej att jobba som prostituerad så får du väl börja sälja rumpan till kåta kubbar själv, förmodligen betydligt lättare för dig på den marknaden. Då får du nästan garanterat ha sex. Problemet löst!

• Anonym (donation)
    Anonym (.) skrev 2024-08-17 05:24:09 följande:

Tänkte på att det var något land som hade automater där männen kunde stoppa in den och maskinen tillfredsställde mannen. Det vore kanske något att införa i Sverige 

De maskinerna är för donation. Framtas och testas i japan och Korea tror jag men sjukhus har inte köpt in dem. Det är för att det är svårare än man kanske kan tro att lämna spermaprov i sjukhusmiljö fast med maskinen går det snabbt och smidigt. Är som ett slags "gloryhole" i väggen. Man stoppar in snoppen och en väldigt kort stund senare har man lämnat ett spermaprov.
  • Anonym (Dildodamen)

Jag tror mer på VR kopplat till stimulerande utrustning i så fall. 

Ingen behöver utnyttjas, vi har redan teknilk för att fixa detta.

• KimLinnefeldt

På ett samhälleligt plan, och vad gäller singlar som är ute och raggar, så drabbas de av att män - grovt uttryckt - uppfostras till att bli kukstyrda, omättliga, sexuellt inkontinenta, medan kvinnor uppfostras till att bli återhållsamma, i värsta fall att använda sex som ett påtryckningsmedel.

Det här tror jag bottnar i biologiska skillnader som lagrats på socialt. Män kan sprida sin säd utan ansvar, kvinnor vet att de kan bli gravida och måste välja mer sparsmakat vem de ska släppa in.

I ett längre förhållande kan det ofta uppstå en obalans, ett spel med tjat, vägran, sexbrist, olust, gräl och elände. Lösningen är att gå varandra till mötes, att varje dag jobba på att göra den andre lycklig, utan att för den skull göra våld på sig själv. 

Happy wife, happy life. Det gäller även omvänt.

• Anonym (BBW)

Det är faktiskt inte kvinnors ansvar att lösa problemet att vissa män är sjukt oattraktiva. Det handlar självklart inte bara om utseende utan om värderingar och syn på medmänniskor.

Frågan är hur TS tänkt lösa problemet med att det finns män som har behov av sex men som inte lyckas attrahera någon att ha sex med. Skall det arrangeras ett stort lotteri där kvinnor tvingas bli ett objekt som män kan vinna för en timme, en dag eller en vecka.

Träffade på en stolle på en swingersklubb för några år sedan som besökte klubben två helger i rad utan att så att säga få till det och skrev då ett inlägg på klubbens klotterplank att nu har jag två veckor på raken åkt 70 mil för att besöka klubben och ingen har haft sex med mig så han ville att klubben skulle arrangera ett spel där klubben lottade samman par. Föga förvånande så var det ingen av klubbens kvinnor som tyckte att det var en lockade och bra ide. 

Händer till och från också på tantrakurser där man tar in singlar att det blir män som blir utan partner vid övningarna då det självklart bygger på frivillighet och samtycke där vissa män helt enkelt inte kan locka någon kvinna till att vara övningskamrat  utan kvinnorna väljer ibland att bild par med varandra och så har man som kursledare en eller flera vuxen man som tycker att livet är sjukt orättvist. 

Svar på tråden Sexuell jämställdhet