Jag är så less på mitt blodsocker
Varför vill du undvika att ta korttidsverkande insulin? Det är väl inte alls bra för blodkärlen att gå så högt i blodsocker hela tiden?
Varför vill du undvika att ta korttidsverkande insulin? Det är väl inte alls bra för blodkärlen att gå så högt i blodsocker hela tiden?
Ja, och så idag då...
15,4 innan frukost, tog långtidsverkande, åt glutenfria pannkakor med lättsockrade bär och lätt sockrad vispgrädde, 2 timmar senare, boom! 10,2.
Ska man skratta åt det, eller?
Nu har jag just ätit middag, så vi får väl se vad stickan säger om 2 timmar. Antingen kommer det vara under 10 eller så kommer det vara tillbaka på 15. Vadslagning?
Vet att ni inte vill höra att jag fungerar annorlunda än er och att min kropp är skum, men.
Käkade middag igår med en släkting som fyllde år. Räknade på kolhydraterna, kom fram till ca 50, som förmodligen var i underkant lite grann. Jag låg även i den övre delen i mitt godkända spann. OK, så jag tar 5+2 snabbverkande tänkter jag. Det var dock bara 6 kvar i pennan och en går åt för att testa nålen. Ok, 5 då, så ligger jag kvar, tekniskt sett ok.
Två timmar efter maten, var ligger blodsockret? Under 10.
Häpp.