Anonym (bara förvirring) skrev 2024-08-19 16:28:00 följande:
Hallå! Man får tycka att saker är obehagliga! Och sen göra dem ändå. Det är inget du behöver bli upprör av. Och jag blir inte upprör över att vi är olika och klarar olika saker på olika sätt. Olikheter brukar inte direkt uppröra mig.
Min doktor och min sköterska har inga problem med att vi gör så här, så varför ska du ha det?
Ja, man får tycka att det är obehagligt och göra det ändå. Problemet i ditt fall är ju
att du inte gör det. Du avstår såväl snabbverkande, pump och sensor för att det är obehagligt.
Jag blir provocerad för att du har hjälpmedel till hands för att hantera din diabetes SÅ mycket bättre, men inte använder dem. Istället startar du trådar på FL kring varför det inte funkar för dig. Som någon annan skrev, du verkar leva i förnekelse.
Men för att svara på din fråga så kommer ditt blodsocker alltid att fucka upp ibland. Det kan bero på något du gjorde igår, eller dagen innan. Det kan bero på stress. Hormoner. Infektioner i kroppen. Att insulinet inte tagit som det ska. En droppe kanske kom ut. Du kanske stack på ett dåligt ställe. Osv osv. Därför är det jätteviktigt att du använder sensor, så att du snabbt kan se vad som händer. Och korrigerade det med snabbverkande. Du kommer förmodligen aldrig att kunna hitta en inställning som alltid funkar. Hjälpmedel är helt nödvändiga för att du ska få så bra värden som möjligt och slita så lite på organ och ögon som möjligt.