• Alexandra05

För oss långa tjejer

Jag är 1,60 lång och älskar verkligen att gå i högklackat. När jag var yngre så vågade jag inte då jag kände mig som en jätte och skämdes verkligen över hur lång jag var. Men nu är jag stolt över att vara lång och sköms inte heller att ta på mig ett par högklackat som är ca 10 cm höga klackar.

Så ni andra långa tjejer vågar jag så vågar ni. Vi ska inte skämmas över att vi är långa och det är snyggt även för oss att bära högklackat. 

Eller hur känner ni att vara lång och bära högklackat?

• Svar på tråden För oss långa tjejer
  • Alexandra05
    Anonym (174) skrev 2024-08-31 17:59:26 följande:
    Nu sa du äntligen något som är sant!

Du blir nog vuxen en dag du med, du kanske är lite sen i utvecklingen men det ska du inte skämmas för.
    Lite verklighetsfrånvänd... ja, och det är en underdrift. Men du kommer nog ifatt med  det ocks tids nog.
    För att vara en tant so du så är du verkligen omogen
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-31 18:12:09 följande:
    Men lägg av nu, det här är jäkligt löjligt. Om du ska bli läkare så hoppas jag du växer upp innan dess 
    Mognare än dig
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-31 18:12:55 följande:

Men jaha så du läser till läkare. Vad är det för kurs du läser nu? Vad läser nu om? Hur ofta är ni i skolan? 

Vet inte om jag ska tro på det

Du har inte en enda gång sagt vad du gör och jag har frågat dig flera ggr
  • Alexandra05
    Anonym (Mia04) skrev 2024-08-31 18:22:32 följande:

Är man över 147-148 cm så är man lång.

Nej, du är kort
  • Anonym (Fyll i anonym signatur)

Det är bra att du är kroppspositiv, och om du känner dig lång så ska ingen ta din känsla ifrån dig. En annan sak folk inte tänker på är att åldern har betydelse för längd, men jag antar att du är född 05. 

Jag ser såna här trådar som lite lustiga, för alldeles oavsett om Ts driver eller inte, så verkar kvinnor ha väldigt svårt för att andra kvinnor är nöjda med sig själva. 

• Anonym (Mia04)
    Alexandra05 skrev 2024-08-31 19:02:50 följande:
     Nej, du är kort
    Jasså? Hur lång (kort) är jag då? Och hur vet du det?
  • Anonym (J)
    Alexandra05 skrev 2024-08-31 19:01:48 följande:
    Du har inte en enda gång sagt vad du gör och jag har frågat dig flera ggr
    Jag jobbar på en vårdcentral. 
  • Anonym (J)

Så, vad läser du för kurser nu då? Hur ofta är ni i skolan? Eftersom jag jobbar tätt med läkare så blir jag nyfiken.

Berätta, vad gör ni i din utbildning nu? Om du nu läser till läkare 

• Anonym (J)
    Anonym (Fyll i anonym signatur) skrev 2024-08-31 19:18:04 följande:

Det är bra att du är kroppspositiv, och om du känner dig lång så ska ingen ta din känsla ifrån dig. En annan sak folk inte tänker på är att åldern har betydelse för längd, men jag antar att du är född 05. 

Jag ser såna här trådar som lite lustiga, för alldeles oavsett om Ts driver eller inte, så verkar kvinnor ha väldigt svårt för att andra kvinnor är nöjda med sig själva. 

Det handlar inte om det. Det handlar om att hon säger att 170 är långt och inte verkar kunna ta att någon tycker annorlunda.
Svar på tråden För oss långa tjejer