Tillbakaflyttad över 2 v tidigtVUL
Min första graviditet gjorde jag ultraljud i vecka 7, och det syntes ingen hjärtaktivitet. Jag och min dåvarande hade haft sex EN gång de senaste 5 månaderna, så jag visste ju när barnet blev till.
Fick höra att det borde finnas hjärtaktivitet vid den tiden, men att jag skulle avvakta. På ultraljud vecka 18 var allt bra och graviditetsveckan och barnets mått stämde perfekt med min senaste mens och ägglossning.
Graviditet nummer tre fick jag tidigt missfall, och nummer fyra gjorde jag ultraljud i vecka 7+, det fanns ingen hjärtaktivitet då, och fostret motsvarade vecka 5, läkaren sa att jag förmodligen blivit gravid ett par veckor senare än vad jag trodde. Jag visste att det inte var så, och att något var fel. Mycket riktigt visade ultraljudet i vecka 9 att fostret slutat växa i vecka 5 ungefär.
Med det vill jag säga att jag har haft flera missfall, inklusive Missed abortion, men har har inte varit med om att fostret fortsatt växa.
Det är mina erfarenheter, jag håller tummarna och önskar lycka till för din graviditet!