• molly50

Rebound?

Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-26 06:23:00 följande:
    Jo men om det är så att hon är den han vill ha så lägger jag ned allt på en gång. Om det är så att hon är en tröst kan jag leva med det om jag är säker på att det är mig han vill ha. Vi bråkade pga våra olika kommunikationsstilar där jag inte kände mig lyssnad på alltid och han tyckte jag var dramatisk och destruktiv i mitt sätt att kommunicera vilket han har rätt i. Men tanken var att vi skulle hitta tillbaka. Men han kontaktade sitt ex och jag träffade faktiskt också någon annan under pausen och berättade det för honom. Därav tänker jag kanske att hon är en tröstkärlek. Jag skulle vilja försöka med honom igen. 
    Men varför vill du försöka med någon som kanske kommer att springa till sitt ex så fort ni har bråkat?
    Har man varit tillsammans så pass kort tid som 1 år så brukar man fortfarande vara i nyförälskelsestadiet. 
    Så bara det att ni redan har bråkat,inte kan kommunicera och har tagit en paus gör ju att ni kanske borde fundera på om ni verkligen är rätt för varandra?
  • molly50
    Anonym (Jäntan) skrev 2024-08-26 16:08:48 följande:
    Nej det är sant men om det bara handlat om
    bekräftelse och han slutar med det skulle jag vara okej med det om du förstår hur jag menar. Vad jag undrar tror jag är om detta med den här tjejen är ett resultat av dålig kommunikation mellan oss eller om det är pga att han lekt med mig och att jag var en ersättare för henne. För om så är fallet är ingen idé alls för oss men. Annars kan det finnas en chans att vi kan prata om detta och lösa det? om du förstår hur jag tänker? 
    Jo,jag förstår hur du tänker.
    Men för att få reda på det så måste ni ju kunna prata. Och kan ni inte kommunicera utan att börja bråka så kan det kanske blir svårt att får reda på vart han står?
    Och oavsett så ska han ju inte springa till någon annan tjej så fort ni har haft en meningsskiljaktighet.
    Kan han inte förstå att det är fel så är han kanske inte rätt person att satsa på.
Svar på tråden Rebound?