Generationsboende, skapar konflikt i övriga familjen
De andra syskonen är otacksamma skitstövlar och små människor. Om det nu var så himla fördelaktigt, varför gjorde de inte så själva till farmor då?
De andra syskonen är otacksamma skitstövlar och små människor. Om det nu var så himla fördelaktigt, varför gjorde de inte så själva till farmor då?
En mycket låg hyra, farmor får mer pengar över, hur kan det ses som förskott på arv? Det blir ju mer pengar över mer att ärva! Inte nog med att syskonen är lite korkade, de är missunsamma också. Så fint att läsa att farmor börjat leva upp, köper kläder och reser, njuter av livet! Hoppas hon får göra det länge än! Hon borde leva upp de pengar hon har, behöver inte finnas mer kvar än till den sista resan. Skulle det inte finnas pengar till begravningen heller står kommunerna för en enkel begravning. Vilka fruktansvärda släktingar som ber henne tänka sig för och inte lägga pengar på nöjen! Man blir rasande när man läser om detta. I mitt fall kommer jag att göra åt så mycket jag hinner och orkar, avlägsna släktingar ska ha så lite som möjligt. Blir det något över har jag räknat fel.
Liten uppdatering: Jurist är kontaktad från båda håll. Min make och svärmor ska till juristen imorgon för ett första möte. Denna jurist kommer gå igenom alla papper osv och sedan kalla till ett möte där samtliga deltar.
Min svärmor är uppgiven och ledsen. Att dialog om arv kommit på tal alla redan, hon är bara 74 år och hoppas ha många pigga år kvar, det gör henne väldigt ledsen. Det är fult, riktigt fult!
Som flera skriver här, det är inga fattiga personer som gapar efter pengar. Samtliga är välutbildade och i övre spannet på höginkomsttagare, men mycket vill ha mer. När hon hade det kämpigt ekonomiskt syntes de inte till, men nu ska det blandas i jurister för att säkra arvet ... suck!
De gör ju såklart som de vill men det verkar ju inte vara farmorn som använder bilen. Ett alternativ hade väl varit om TS man köper den av farmorn nu eftersom det är mest han som använder den vad jag förstod.
Blev lite konstigt när jag skulle citera.
Såklart måste hon inte sälja den.
Någon hade skrivit att hon borde sälja den och nån annan skrev att hon inte ska sälja den för att det ska bli mer pengar till arvet. Jag förklarade att den första personen antagligen menade att hon skulle sälja den för att ha mer pengar att använda själv istället för att den bara ska stå där för att TS man ska kunna ärva den sen.
Men som sagt, de gör såklart som de vill. Försök läsa allt man skriver nästa gång , nu citerade du bara det sista. När TS beskrev det så verkade det väl lite som att den var kvar för att nån annan skulle kunna ärva den, kan ha fel men fick den känslan. Det är väl inte helt orimligt att personen som använder den (TS man) skulle köpa den av henne så hon har mer pengar till resor , aktiviteter osv. Ett förslag bara om du vet vad det betyder , jag tänker inte åka dit och tvinga nån farmor att sälja nånting.
Och ja eftersom du tar upp tavlor och smycken. Om min mamma har ett smycke som inte hon använder men som jag brukar använda känns det väl kanske inte helt orimligt att jag skulle kunna köpa det av henne om inte hon badar i pengar.