• Anonym (Teknisk idiot)

Hitta min iPhone - surf?

Kan någon förklara för en teknisk idiot - Jag tänkte överlåta en gammal iPhone till barnet. Jag kom på att man ju också kan spåra via Hitta min iPhone. Men, jag hade egentligen tänkt ett kontantkort utan surf. Går det att spåra då, eller måste telefonen har surf för att kunna hittas? Och i så fall, hur mycket surf drar det?

• Svar på tråden Hitta min iPhone - surf?
  • Anonym (A)

Jag tänker att du måste vara uppkopplad till internet för att se telefonen och därför behövs surf.
    Om barnet inte använder internet till annat kommer det inte gå åt något i princip så minsta möjliga surf på kontantkort (1gb?) räcker.
    Däremot varierar giltighetstiden när du köper surfen. Många måste köpas varje månad även om inget använts medan vissa räcker längre tid så kolla alternativ/jämför priser. Kanske till och med ett billigt abonnemang kan vara bättre?

• cosinus

Ja det behövs, en av mina ungar körde slut på sin surf och syntes då inte. 

men ett billigt abbonemang med lite surf räcker ju långt och begränsar du i telefonen vilka appar som får nyttja surfen. Jag hade ju godkänt hitta, messages och facetime typ. 

• Anonym (Teknisk idiot)

Stort tack för svar som till och med jag förstod 😅

Telefonen är tänkt som bussäkerhet, och jag hittade ett kontantkort som man inte behövde fylla på månadsvis, utan bara årligen. Om några år kan appar säkert vara bra, men nu vill jag smsa och ringa och hålla koll på henne.

Återigen, tack för tålamodet!

Svar på tråden Hitta min iPhone - surf?