Anonym (T) skrev 2024-08-28 12:08:58 följande:
Du är uppenbart övertygad om att män bara är ett annat barn.. Samtidigt har jag blivit lämnad utav kvinnor bara för att jag tagit lite mera ansvar.
Exempel, en kvinna tände på tanken av att bli gravid med mig, samtidigt går vi i skolan och har inte råd med en familj.. Jag förklarade det.. Blir då lämnad för att hon sedan två dagar senare ska hittas med någon ny kille och går och blir gravid. Därefter har hon kämpat ekonomiskt, brutit upp med nya killen, bytt ut männen hit och dit..
Vi är alltid så inställda här i sverige på att det alltid är männen som är en belastning och barnet när det kommer till förhållanden, och visst kan det säkert i många fall också stämma, men du har aldrig tänkt på att det är ni?
Jag menar om 80% av alla skillsmässor genomförs av kvinnor kan ni ju inte tänka långsiktigt. Och gör typ det ni känner för, just för att typ könet vill.
Sanningen är att inget av det du anklagar män för beror på männen. Utan det handlar mer om er.. Kvinnor tröttnar snabbare i ett förhållande just för att hon har tankar om hur ett förhållande skall vara. Blir det för mycket stillasittande.. Så som det lätt kan bli om man som man sliter ryggen av sig för allt och alla varje timme under veckan.. Så tröttnar kvinnan. För hon vill ut på äventyr..
En rik man eller någon i chefs position hade ju inte varit så trött när han kom hem... Hon hade kunnat åka till Grekland och sola sig en liten stund och det enda hon behöver fixa då är smink.
Perfekt då att Aftonbladet pumpar ut en massa annonser in i kvinnors telefoner som handlar om just dejt sidor för otrohet..
Men den där pojkvännen du hade som slet ryggen av sig på arbetet för att rulla runt er ekonomi för att betala erat hus som du ville bo i. För honom är du ingen trygghet.
Ingen man har bevisat att han inte är ett extra barn för mig. Jag hade så gärna också varit mer stillasittande efter en lång dag på jobbet där jag slitit alla timmar i veckan för att få ekonomin att gå ihop. Jag tröttnade efter alldeles för många år på att jag aldrig fått komma hem till ett städat hem med mat på bordet. Jag var trött på att alltid känna mig stressad och trött. Jag ledsnade på att inte ha tid att gå till gymmet och träna. Jag tröttnade på att jag aldrig hade någon att prata med och att vara den som alltid följde med på saker han tyckte var kul, men allt jag var intresserad av var tråkigt, löjligt eller onödigt. Jag tröttnade på att aldrig komma före hans dator.
Därför har jag valt att leva själv. Du kan också leva själv istället för att känna dig utnyttjad, du borde göra det faktiskt. Det finns ingen anledning att leva i en dålig relation.