Kämpig relation med förälder
Jag bad min mamma tvätta händerna en gång när hon tyckte att hon skulle hålla min 3 månaders dotter direkt efter att ha rökat. Hon blev så förbannad på mig att ögonen blev helt svarta. Jag stod på mig. Det uppskattades INTE av min mamma och hon muttrade surt många gånger.
Om du inte drar jämt med din mamma varför i all sin dar pratar du med henne i telefon så ofta?
Jag satte gränser för hur mycket kontakt jag hade med min mamma när hon levde för jag orkade inte med allt tjafs. Ställde jag fel fråga blev hon sur och fräste eller skällde ut mig. Sånt beteende är inget jag accepterar och det spelar ingen roll i min bok om det är min mamma eller en ytlig bekant. Relationen blir vad den blir för jag tänker inte utsätta mig för den typen av psykisk misshandel som min mamma utsatte mig för (hon gjorde mycket mer än bara fräsa och skälla eller bli svart i ögonen). Det var så illa att när hon gick bort för 10 år sedan så kände jag inte sorg utan lättnad.
Bara för att man är mamma till någon så ger det inte en rätt att bete sig hur som helst.