Inlägg från: Anonym (Aun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aun)

Borde man vara orolig?

Tycker inte man ska döma honom för hårt för att han inte sökt hjälp för det. Han skäms nog väldigt mycket för att han har dessa tankar. Och det är ju bra att han vågar prata om det nu. Nu är ju jag ingen expert men skulle tro att chansen att han skadar dig är ganska liten. Tvångstankar yttrar sig oftast på detta sätt. 
    Läste någonstans tvångstanken man kan få att till exempel hoppa när man står framför ett stup egentligen är en överlevnadsinstinkt hos oss. Egentligen säger hjärnan "hoppa inte!", "döda inte den du älskar!". 
    Har haft problem med liknande tvångstankar i perioder av stress och det har gett mig otroligt mycket ångest. T.ex tankar som "tänk om jag tänder på barn" bara för att det är det absolut värsta min hjärna kan komma på.

• Anonym (Aun)
    Soligakatten skrev 2024-08-31 22:35:09 följande:

Du tänker så fruktansvärt jävla fel TS! Jag gråter faktiskt när jag läser detta. Du utsätter dig för livsfara, du kan dö, du kan förlora livet, du kan bli traumatiserad hela ditt liv, aldrig kunna leva ett vanligt liv igen. Vill du det?
    Du ska inte stötta, du ska inte hjälpa, det är inte synd om honom. Du är för snäll, mjuk och empatisk och det kan kosta dig ditt liv. Snälla bara gå!!!! Jag har varit i flera livshotande situationer som dig, i flera år. Om du visste vad jag ångrar att jag tyckte så synd om honom, det som egentligen hände var att han bröt ner mig psykiskt så mkt att det har tagit tio år till av mitt liv att reparera det.
    Så är det någon som behöver hjälp så är det du!! Rikta in dig på det.

Nu är det ju lite skillnad på narcissister som systematiskt bryter ner sin partner och en person med tvångstankar.
  • Anonym (Aun)
    Soligakatten skrev 2024-08-31 22:46:48 följande:
    Alltså hur fan tänker du ärligt talat? Är ditt råd till Ts att hon ska stanna hos sin partner som fantisera om att mörda henne? Vidrigt tips! Tänk dig för och ta ansvar. VI VILL INTE HA FLER MÖRDADE KVINNOR I VÅRT LAND.
    Du verkar verkligen ha blivit psykiskt skadad av din tidigare relation. Beklagar. Men din historia verkar skilja sig avsevärt från TS. Google är gratis. Ägna 10 minuter åt att läsa på lite om tvångstankar. Man är inte en ond människa för att man har tvångstankar.
  • Anonym (Aun)
    Soligakatten skrev 2024-08-31 22:56:01 följande:
    Och vaddå skiljer sig avsevärt? Du vet ingenting om mitt liv. Du kan ingenting om mäns våld mot kvinnor eller psykiatriska tillstånd.
    Skulle nog säga att jag är ganska väl påläst i båda ämnena. Ta och lugna ner dig. Sluta projicera dina trauman på mig. Dom om någon verkar otroligt obildad.
  • Anonym (Aun)
    Soligakatten skrev 2024-08-31 23:11:59 följande:
    Och projicera? Vet du vad det betyder? Det du gör själv här i flera av dina inlägg är att psykiskt försöka trycka ner mig genom att använda det jag varit utsatt för emot mig. Du menar att jag inte vet vad jag pratar om för att jag varit så psykiskt nedsatt? Så du ska fortsätta att psykiskt förminska mig? Alltså ibland undra man hur vissa tänker.
    Ja du verkar projicera dina egna upplevelser på TS. Vad jag kan läsa från dina inlägg så verkar du vara i affekt och insnöad på dina egna upplevelser. 
    Har själv haft liknande tvångstankar som TS sambo i flera år och har läst hundratals texter om detta samt pratat med min psykolog om detta. 
    Däremot kan jag givetvis inte garantera att TS sambo är ofarlig men av det man vet om personer med tvångstankar så är det att dessa människor i regel inte är mer benägna än någon annan att begå våldsdåd. 
    Du behöver inte svara på detta. Orkar inte diskutera med en vägg.
Svar på tråden Borde man vara orolig?